GLAM (Malaysia)

Kembara Marrakec h

Bermain dengan budaya Marrakech membawa wa wanita yang mencintai jenama Tory Burch ke dalam satu nuansa yang lebih klasik apatah lagi koleksi ini dimadukan bersama selera 70-an. Menerbitka­n rasa sensual dan cukup menggoda oda namun ia kekal menjadi helaia

-

Pagi yang cukup dingin diselimuti dengan salju menjadi saksi berlangsun­gnya pertunjuka­n fesyen Tory Burch. Koleksi musim luruh 2015 diacarakan di 583 Park Avenue yang dibina pada 1923 oleh fi rma arkitek terkenal Delano & Aldrich. Bangunan yang cukup ikonik buat kota New York ini menjadi pilihan terbaik Tory Burch untuk mementaska­n himpunan yang memadukan rasa klasik budaya Marrakech dan kegemilang­an dekad 60-an. Cetusan gaya yang dipertaruh­kan oleh pereka fesyen yang diraikan oleh wanita-wanita New York ini nyata memberi satu nuansa yang cukup berlainan daripada koleksi yang lepas. Namun, ia masih menyanjung tinggi rasa glamor dalam nada yang lebih kasual mengikut jati diri sang pereka itu sendiri.

Melangkah masuk ke ruangan fesyen Tory Burch seakan membawa kami semua terbang ke Maghribi. Setiap ruang ditutup dengan karpet yang ditempah khas daripada Safavieh Oushak Rugs. Kami seolaholah berada di dalam khemah kaum nomad di Maghribi. Ambal jenis ushak itu nyata membantu pertunjuka­n Tory Burch yang mana peragawati­nya disarungka­n ceraian yang bermain dengan cita rasa bohemian. Daripada nota kaki, Tory Burch menyifatka­n koleksi ini adalah paduan budaya Marrakech dan semangat budaya Chelsea era 60-an. Biarpun paduan ini daripada dua entiti yang berbeza namun koleksi ini membawa wanita ke satu alam yang cukup eksotik. Apatah lagi menggunaka­n corak kilim dan digunakan buat semua ceraian.

Burch seakan mencabar wanita untuk menjadi lebih dramatik pada musim luruh ini. Lari daripada kebiasaan, Burch mementaska­n jaket yang dengan perincian tapestri memberikan satu pilihan lebih segar buat koleksi jaket wanita Tory Burch. Percanggah­an dua dekad yang berbeza seperti seluar potongan loceng dan dress tunik melepasi lutut membuatkan himpunan terbaru Tory Burch ini mampu memuaskan pilihan hati semua pencinta label asal New York ini. Melihat pada koleksi ini, Tory Burch sudah siap sedia untuk membawa angin perubahan baru dan secara perlahan-lahan mendidik wanitanya untuk berfi kiran lebih terbuka.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia