GLAM (Malaysia)

Lilitan Asmara

Bulgari muncul dengan koleksi cincin baharu yang meraikan legasi arkib mereka. Cincin Serpenti Viper ini membawa simbol unik kepada pencinta Bulgari dengan melestarik­an rekaan bersifat ular yang melilit jemari indah wanita. Inilah cincin yang dapat mentaf

- OLEH AIZAT A IDID GAMBAR BULGARI

Ula Ular sudah lama men menjadi haiwan yang cukup sinon sinonim dengan Bulg Bulgari. Maka tidak mustahilla­h, Bulga Bulgari terus menja menjadikan ular sebagaib sumber idea utama untuk koleksi cincin mereka. Kali ini, Bulgari menjadikan ular kapak sebagai inspirasi mereka. Bagi masyarakat purbakala Rom, ular kapak ini membawa simbol kekuatan, sensual serta keabadian mutlak. Maka daripada tiga simbol inilah para artisan Bulgari mendapat ilham untuk melancarka­n koleksi cincin Viper di bawah payung himpunan Serpenti. Cincin Serpenti Viper meraikan legenda Bulgari yang mahukan wanita tampil penuh sensual dalam barang kemas mereka. Apatah lagi dengan pemilihan rona indah yang menjadi DNA rumah barangan kemas Itali ini.

Kraf tangan artisan Bulgari amat penting dalam memupuk legasi Serpenti yang mula diperkenal­kan pada era 40an. Saban tahun, sejak koleksi Serpenti ini diperkenal­kan ia sentiasa dihembus dengan cita rasa baharu dan para artisan Bulgari juga diberikan kepercayaa­n untuk memastikan legasi koleksi Serpenti kekal dengan rekaan yang bersifat organik. Bulgari juga percaya pada artisan mereka yang bijak dengan seni pertukanga­n. Ia jelas kelihatan pada seni lilitan ular yang diadaptasi untuk menghasilk­an cincin koleksi Viper ini. Biarpun digarap dalam material metal mewah, namun cincin Vip Viper masih punya nilai fleksibel apabila disa disarungka­n pada jari. Rekaan geometri y yang dicedok daripada bentuk ular kapak diserikan dengan butiran berlian yang indah bergemerla­pan.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia