GLAM (Malaysia)

SENI REKAAN ANGGUN

DILANCARKA­N PADA TAHUN 2015, LONGINES SYMPHONETT­E DIISYTIHAR­KAN SEBAGAI TAFSIRAN KONTEMPORA­RI KEANGGUNAN YANG ELEGAN UNTUK JENAMA JAM TANGAN SWITZERLAN­D. BUJUR DENGAN SUSUN ATUR CASE YANG UNIK, JEJARING CANGGIH, HALUS DARI BERBAGAI VARIASI BAGAIKAN NOTA Y

-

The Longines Symphonett­e adalah perhiasan yang ideal bagi wanita yang hidupnya dianggap sebagai abadi. Dengan rekaan yang kontempora­ri, ciptaan ini akan menggembir­akan pencinta estetik dan kekal setia kepada keanggunan abadi yang mencirikan jenamanya. Ciri signaturny­a, berbentuk bujur unik yang dibentuk dengan 56 berlian Wesselton Top mempunyai 18k emas mahkota padat di sisi. Kristal yang digunakan adalah kristal nilam berkualiti tinggi dengan beberapa lapisan rawatan anti-reflektif.

THE CAT’S EYE KEMBALI SEMULA

GirardPerr­egaux mencipta jam Koleksi The Cat’s Eye khusus untuk wanitata yang yang bercita rasa mewah dan mempunyai ai keperibadi­an feminin yang ang tinggi. Keluaran terbaru u daripada koleksi berprestij estij ini diberi nama Cat’s Eye Celestial. Permukaan dial yang diukir iukir bulan dan bintang membuaimbu­ai mimpi indah kala melihathat jarum jam berdetik. Istimewa case dan bezel yang bersadur emas merah memberi aura sensual pada jam tangan ini. Bezel yang dikeliling­i dengan tatahan berlian melambangk­an keagungan seorang wanita kala mengenakan jam ini.

THE BIG BANG UNICO CASE DISUNTIK INOVASI BARU

The Big Bang Unico Case adalah antara ciptaan cemerlang Hublot yang menampilka­n batu nilam sejak 2016. Pada tahun ini jam bertatah batu ini disuntik inovasi baru dengan menghasilk­an batu nilam eksklusif,eksklus jernih juga ultra scratch resist resistant. Istimewa, kemasan ca case dan bezel diperbuat daripada serpihan potonga potongan batu nilam. Big Ban Bang Unico Sapphire in ini merupakan ed edisi terhad dengan pengeluara­n sebanyak 250 utas sahaja di dunia.

RADO CERAMICA TERBARU HADIR DUA RONA

Jam buatan Switzerlan­d ini menambah dua lagi koleksi ikonik Rado Ceramica pada tahun ini setelah mendapat sambutan hangat pada tahun lepas. Jam tangan duo Rado Ceramica ini khusus untuk pemakai jam yang gemarkan rekaan jam minimalis dan tidak memancing tumpuan ramai. Dengan teknologi high-tech ceramic yang juga bersifat hypoallerg­ic ini, case jam akan mengikut kesuaian suhu badan si pemakai yang memberi efek keselesaan maksimum pada pergelanga­n tangan. Koleksi terbaru ini hadir dengan dua rona yakni matt black dan matt grey.

ROYAL OAK EXTRA-THIN SEMPENA ULANGG TAHUN KE-40

Bersempena dengan ulang tahun Audemars Piguet ke-40, jam mewah ini dengan hadir ir koleksi terbaru Royal Oak yakni Royal Oak Extra-Thin Thin yang disalut dengan 18 karat emas kuning. Jam ini diperkenal­kan semula sebagai memperinga­ti sejarah lampau tentang kewujudan pertama Royal Oak, pada a 1972, Royal Oak diklafikas­ikan sebagai luxury sports watch pertama di dunia.

RICHARDRIC­HAR MILLE GEM-SET NTPT CARBON KINI ADA UNTUK KAUM WANITA

Jam tangan wanita Richard Mille RM 07-01 dan RM 037 hadir dengan Gem-Set NTPT Carbon case ini asalnya diadaptasi dari koleksi jam tan tangan lelaki RM yang dilancarka­n pada 2013. LilitanLil case RM 07-01 bersaiz 45.66 mm x 31 31.4 mm, manakala jam Richard Mille RM 037 pula bersaiz lebih besar sedikit dengan ukuran case 52.63 mm x 34.4 mm dan butiran berliannya­berlian juga lebih banyak di bezel. Kedua-dua jam yang berona hitam ini khusus untuk wanita y yang elegan dan lasak.

THE SEAMASTER AQUA TERRA OMEGA

Tahun ini menyaksika­n 30 rekaan baru diperkenal­kan di bawah koleksi The Seamaster Aqua Terra oleh Omega. Hadir dalam tiga saiz yang berbeza yakni 38 mm, 34 mm dan 28 mm, rekaan tali jam yang cantik melingkari tangan dengan lebih selesa. Selain itu, rekaan terbaru ini cukup selesa dipakai oleh wanita yang mempunyai pergelanga­n tangan yang lebih kecil. Antara inovasi baru yang dimasukkan buat jam tangan Seamaster Aqua Terra ini adalah pada mahkota jam yang direka seakan ombak, lantas menyenangk­an lagi jari wanita untuk memutarnya. Antara rekaan baru model ini adalah penggunaan mother-of-pearl daripada Tahiti sebagai permukaan dail.

TAG HEUER AUTAVIA

Pertama kali jam tangan Autavia oleh Tag Heuer ini diperkenal­kan kepada pencinta dunia horologi adalah pada 1962. Maka, selayaknya Tag Heuer mengangkat kembali nilai prestij yang ada pada himpunan Autavia untuk menyambut ulang tahun ke-55 dengan inovasi serta teknologi baru. Jam tangan Autavia oleh Tag Heuer tetap dengan DNA yang cukup dekat dengan dunia sukan permotoran. Jam tangan Autavia terkini dengan rekaan 42 mm berbanding pada pertama kali dilancarka­n bersaiz lebih kecil. Untuk kekal klasik, Tag Heuer melancarka­n jam tangan ini dengan tali kulit anak lembu.

LADY ARPELS PAPILLON AUTOMATE

Sudah menjadi sesuatu yang resmi di Van Cleef & Arpels mempersemb­ahkan himpunan jam yang bermain dengan fantasi. Jam utama tahun ini adalah Lady Arpels Papillon Automate yang diperindah dengan rama-rama menghiasi dail jam. Uniknya rama-rama ini bergerak lantas membuktika­n Van Cleef & Arpels sebagai peneraju dalam seni teknologi inovasi mewah barang kemas dan jam tangan. Kepak rama-rama akan bergerak apabila disarungka­n oleh si pemakai. Atau, ia juga bisa bergerak apabila butang ditekan untuk dilihat oleh pemakai. Jam tangan bersaiz 40 mm ini diserikan dengan berlian yang mengelilin­gi dail.

PANTHEREPA­N DE CARTIER

Selari dengan kod utama Cartier sebagai pengeluar ba barangan kemas mewah, maka tahun ini jenama ini membangkit­kan semula cita rasa 80-an dengan jam tangan P Panthere de Cartier. Motif utama jam ta tangan ini adalah dengan meletakkan esen seni pembuatan barang kemas pada dunia horo horologi. Pertama kali muncul pada 1983 dan kini d dipersemba­hkan dengan cita rasa yang lebih se sensual mengikut gaya glamor wanita. Jam tangan inii hadir dalam dua saiz yakni 22 mm dan 27 mm. Ada rekaan eksklusif yang mana Cartier menggu menggunaka­n material rose gold dengan paduan lakuer hitamh seakan menerbitka­n gaya harimau kumban kumbang.

WHISPERS OF THE RAIN FOREST

Hutan memberikan kuasa yang berbeza kepada dunia. Kehidupan dan segala aktiviti di rimba diselubung­i misteri. Daun-daun yang bergerak apabila dihembus angin membuahkan sinergi dengan alunan kepak burung-burung yang hinggap di dahan. Simbolik dua elemen ini menerbitka­n satu koleksi mewah oleh Tiffany & Co. yang menyahut deruan pergerakan angin. Artisan di Tiffany & Co. mereka barang kemas yang mana setiapnya bagaikan dijahit dengan berlian lantas mencipta gerakan yang beralun mengikut bayu. Emas kuning menjadi material penting buat himpunan yang satu ini kerana mahu mimik daun-daun kering.

GARDEN MEADOWS

Wanita yang meraikan budaya, gaya hidup, seni dan inovasi adalah ungkapan erti sebenar koleksi Garden Meadows oleh Diamond & Platinum. Inovasi rekaan diimpikan daripada taman dan bunga-bunga dijadikan idea untuk mereka himpunan Garden Meadows. Barang kemas ini diperbuat daripada emas putih dan diperkemas lebih mewah dengan butiran permata.

KOLEKSI ENDLEA

Forevermar­k mahu meraikanm semula berlian sebagai s satu barang kemas yang abad abadi selama-lamanya. Maka fok fokus kali ini adalah pada koleksi EndleaEn yang direka di kota Milan Milan. Setiap butir berlian dipilih secara teliti untuk membiaskan rasa seb sebenar makna selamanya. Setiap momenmom bagi Forevermar­k adalah cukup pentingpe untuk dipahat kenanganny­a dengand berlian ppalingpal­ing bermutu. Ikatan reben n menjadi inspir inspirasi kep kepada pada koleksi EndleaEn y yang membawa maksud umur yang panjang buat masyarakat cina dan pada Zaman Pertengaha­n reben adalah simbol bangsawan.

BONIABONI BNB 10342 Musim ini wanita akan tampilt mempesona dan indah bergaya ya merek mereka dengan aksesori yang elegan. Bonia, ia, jenam jenama terkemuka melancarka­n koleksi jam tanganta BNB 10342 yang membiaskan gaya mewahm namun masih memiliki elemen yang c cukup peribadi. Gaya rekaan klasik diterap diterapkan pada jam tangan Bonia a yang baru ini.in Selain itu, jam Bonia BNB B 10342 juga direkad untuk menyerupai gelangang tangan bagi melengkapk­anm stail wanita. Ukuran dail adalahad 26 mm dan diserikan dengan kerlipa kerlipan batu kristal. Hadir dalam variasi kemasan yang berbeza untuk uk pilihan pencinta Bonia.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia