GLAM (Malaysia)

DANA HASIL LELONGAN JAM TANGANN

-

Dua minggu selepas lawatan ke wad, GLAM meraikan semula puteri-puteri Pahang di dalam sebuah majlis hi-tea tertutup sebagai tanda penghargaa­n di atas komitmen yang diberikan sepanjang inisiatif GLAM Heart. Bertempat di Thee Private Room, Ritz-Carlton, seramai 30 tetamu kehormat hadir. Ruang menunggu dihiasi dengan koleksi jam tangan Jaeger-LeCoultre terbaru dan paraara tetamu mengambil peluang membelek dan mencuba.ba. Sambil menikmati hidangan, sebuah jam tangan klasik Jeager-LeCoultre dari edisi ikonik, Reverso; telah dilelong secara senyap (silent bidding). Jam tangan bernilai sekitar RM20,000 itu telah dilelong denganan harga permulaan, RM12,000.

Di akhir majlis, pembida tertinggi pun diumumkank­an dan YAM Tengku Puteri Seri Kemala Tengku Aisyahyah menjadi pemilik kepada jam tangan Reverso berkenaann­aan pada nilai RM23,000. Dana berkenaan diserahkan­n terus kepada pihak Hospital Selayang dengan penyerahan­an mock cheque di atas nama Tabung Kebajikan Perubatanb­atan Malaysia kepada En. Subramania­m bersama Timbalanba­lan Pengarah (Perubatan 1), Dr. Raoul @ Muhammadd Yusof Sibert. Selesai sesi bergambar, para tetamu pulangulan­g bersama hadiah daripada Jaeger-LeCoultre serta sett kecantikan daripada The History of Woo.

KELUARGA DIRAJA BAWA CERIA KE WAD KANAK-KANAK

Selaras dengan isu The Royals pada Julai lepas, empat cover girl yakni YM Datuk Tunku Kaiyisah, YM Puteri Amida Afsha Afzan, YM Puteri Munawarah Syammiyah serta YM Puteri Noor Afzan, YM Puteri Suraiya Afzan dan YM Tengku Iman Abdullah telah berkenan melakukan lawatan ke wad kanak-kanak di Hospital Selayang. Suatu sesi pengenalan oleh Timbalan Pengarah (Pengurusan), En. Subramania­m A/L Sandracase­n diadakan di bilik mesyuarat utama.

Wad 8B yang menempatka­n ramai pesakit hepato (hati) dan nephro (buah pinggang) bertukar ceria tatkala enam puteri daripada Pahang ini tampil bersama hadiah berupa mainan buat pesakit, set alat solek Pretty Suci bagi ibu pesakit serta sagu hati. Hampir 30 katil dikunjungi dengan iringan pakar-pakar pediatrik seperti Dr. Florence Wong memberikan gambaran terhadap penyakit yang dihidapi oleh setiap pesakit.

Selesai lawatan ke wad, tetamu diraja dipelawa berkunjung ke sekolah dalam hospital di mana para pesakit yang bersekolah, masih berpeluang belajar dengan guru-guru di dalam ‘bilik darjah’ khas. Sebilangan pesakit kanak-kanak telah menyiapkan beberapa jambangan bunga kertas, khas bagi puteri-puteri yang datang melawat. Usai lawatan, sesi bergambar diadakan sebelum bersurai. Ribuan terima kasih kepada pihak Hospital Selayang kerana banyak membantu dalam menjayakan lawatan amal ini.

 ??  ?? PENYAMPAIA­N CEK HASIL BIDAAN JAM DISERAHKAN KEPADA WAKIL HOSPITAL SELAYANG, DR RAOUL DAN EN. SUBRAMANIA­M IEDAH KADIR, FYZA KADIR THE PRIVAT PRIVATE ROOM DI RITZ CARLT CARLTON MENJADI LOKASI HI TEA AMAL GLAM HEARTHEA
PENYAMPAIA­N CEK HASIL BIDAAN JAM DISERAHKAN KEPADA WAKIL HOSPITAL SELAYANG, DR RAOUL DAN EN. SUBRAMANIA­M IEDAH KADIR, FYZA KADIR THE PRIVAT PRIVATE ROOM DI RITZ CARLT CARLTON MENJADI LOKASI HI TEA AMAL GLAM HEARTHEA
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia