Harian Metro

SINOPSIS TV

- TV3, 10 malam FLIGHT TV3, 1.30 tengah hari RINGGIT KASORGA TV3, 9 malam JEJAK KARMILA EPISOD 6 TV3, 7 malam EKSPERIMEN CINTA EPISOD 4

Filem bergenre drama ini diterbitka­n pada 2012 dan diarahkan Robert Zemeckis.

Mengisahka­n William ‘Whip’

Whitaker Sr lakonan Denzel Washington, juruterban­g yang terpaksa mendarat selepas pesawat yang dipandunya mengalami masalah teknikal.

Walaupun mendarat secara kecemasan, William berjaya menyelamat­kan hampir semua penumpangn­ya.

Selepas insiden itu, namanya diangkat sebagai wira. Pun begitu, pada masa sama dia terpaksa berhadapan siasatan punca utama pendaratan itu.

Flight adalah filem aksi pertama arahan Zemeckis sejak Cast Away dan What Lies Beneath yang ditayangka­n pada 2000.

Filem ini juga kerjasama keduanya dengan Denzel dan John Goodman selepas filem Fallen pada 1998.

Pelakon: Denzel Washington, Don Cheadle, Kelly Reilly, John Goodman dan Bruce Greenwood. Kuasa dan harta amat penting buat mereka yang menetap di Pulau Kasorga. Meera Almeida ialah pemilik Blaze, sebuah syarikat agensi model dan pencarian bakat. Meera menjalin hubungan dengan Datuk Shah, ahli perniagaan yang berjaya.

Pelakon: Deanna Yusoff, Tiara Jacquelina, Hans Isaac dan Zaidi Omar. Karmila dihantui mimpi ngeri dikejar Kojek dan kemudian muncul pula jasad Karim yang mengerikan. Suraya ke pejabat Syed Haikal dengan ditemani Erni bagi melengkapk­an beberapa tugasan mereka.

Pelakon: Mia Ahmad, Ruhainies, Ogy Ahmad Daud dan Datuk Eizlan Yusof. Kali pertama bertentang mata, Tengku Aaron Shah sudah tertarik dengan perwatakan Damia Farisha Razak. Bagi Tengku Aaron Damia berbeza dengan wanita yang pernah ditemuinya malah sikap gadis itu sukar diduga. Tengku Aaron mengugut Damia supaya menerima lamarannya.

Pelakon: Fahrin Ahmad, Izreen Azminda, Sherry Ibrahim dan Ammar Alfian Aziz.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia