Harian Metro

‘SAYA TAK TIPU’

- Michelle Gun michellegu­n@hmetro.com.my

Petaling Jaya:

Penyanyi dan pelakon jelita Dr Soo Wincci pernah dipersoalk­an beberapa pihak mengenai kesahihan penganuger­ahan doktor falsafah kepadanya daripada Open University Malaysia (OUM), Oktober lalu.

Wincci, 31, berkata, ada pihak yang tidak percaya dengan kemampuann­ya menyambung pengajian hingga ke peringkat doktor falsafah.

“Ada juga yang ingat saya membelinya. Atas sebab itu, kadang-kadang saya memuat naik gambar sedang membuat tugasan di media sosial sebagai bukti,” katanya.

Dalam pada itu, Wincci akan memberi motivasi percuma kepada penuntut di 30 universiti tempatan terpilih menerusi jelajah Inwinccibl­e-X Tour dengan kerjasama Pertubuhan Perintis Malaysia.

“Saya mahu menyumbang semula kepada masyarakat dengan berkongsi ilmu dan pengalaman sepanjang enam tahun mengikuti pengajian doktor falsafah,” katanya.

Menurut bekas ratu cantik Malaysia ini, dia menerima banyak permintaan untuk memberi ceramah motivasi namun menolak kerana bayarannya mahal.

“Jadi, ini peluang sesuai untuk mendengar ceramah Kuala Lumpur: Syarikat produksi Insinitus Production­s yang menerbitka­n filem J Revolusi menafikan filem berkenaan terpaksa menjalani penggambar­an semula, sebaliknya hanya penambahan babak membabitka­n dua pelakon utamanya, Zul Ariffin dan Farid Kamil.

Penerbit Eksekutifn­ya, Gayatri Su-lin Pillai berkata, selepas menonton keseluruha­n filem itu, mereka berasakan ada beberapa ruang yang boleh ditambah untuk memantapka­n filem itu.

“Kami yang mahu melakukan penambahan untuk memantapka­n lagi jalan cerita dan setiap watak motivasi saya secara percuma dan semua institusi pengajian tinggi dialu-alukan untuk menghantar permohonan,” katanya.

Maklumat lanjut mengenai jelajah Inwinccibl­e-X Tour boleh didapati dengan mengunjung­i laman Facebook, MyPerintis-Malaysia Trailblaze­rs Associatio­n atau menghantar pertanyaan ke emel info@beyondarti­stes.com.

Wincci perjelas

isu doktor falsafah dimiliki

 ??  ?? PELANCARAN Permainan Mudah Alih 3D First Person Shooter berdasarka­n filem J Revolusi oleh syarikat produksi Insinitus di Talent Lounge, Damanasara Perdana.
PELANCARAN Permainan Mudah Alih 3D First Person Shooter berdasarka­n filem J Revolusi oleh syarikat produksi Insinitus di Talent Lounge, Damanasara Perdana.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia