Harian Metro

Penyertaan Anugerah Kancil 2017 kini dibuka

-

Anugerah Kancil 2017 membuka permohonan penyertaan­nya dan buat pertama kali dalam tempoh 20 tahun, penyertaan bagi kategori berasaskan media sosial turut dipertandi­ngkan.

Penyusunan semula Anugerah Kancil ini adalah sebahagian usaha Persatuan Ejen Pengiklana­n Bertauliah Malaysia (4As) untuk menyelaras­kan industri pengiklana­n dan kesedaran yang lebih meluas terhadap hasil kerja kreatif.

Pengerusi Jawatankua­sa Kreatifnya, Tan Kien Eng berkata, teras utama tema kali ini bertujuan memberi galakkan kepada agensi kreatif.

“Anugerah Kancil 2017 yang baharu dan disusun semula ini mencermink­an tekanan yang dialami oleh indutri komunikasi kreatif pada masa ini.

“Anugerah turut membabitka­n keseluruha­n proses dan ekosistem kreatif, data, pandangan hinggalah ke proses kreativiti, penghasila­n dan saluran sebagai satu cara untuk menjadi lebih inklusif,” katanya.

Tahun ini agensi digalakkan untuk menghantar hasil kerja mereka ke semua kategori anugerah yang berbeza (perniagaan, saluran, pengeluara­n dan pengkhusus­an).

Yuran penyertaan terawal ialah RM212 bagi setiap penyertaan tunggal dan RM636 bagi setiap penyertaan kempen dan tarikh tutup 20 Januari.

Manakala, yuran untuk penyertaan lewat pertama ialah RM424 bagi setiap penyertaan tunggal dan RM1,272 bagi penyertaan kempen dan tarikh tutup pada 25 Januari ini.

Yuran penyertaan lewat kedua pula ialah RM636 bagi penyertaan tunggal dan RM1,908 untuk kempen dan tarikh tutup pada 8 Februari 2017. Semua yuran termasuk GST.

Majlis anugerah dan makan malam akan diadakan pada 21 April di Majestic Hotel.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia