Harian Metro

Meloncat jumpa ular sawa

-

Seorang pekerja kedai memproses santan meloncat terkejut apabila menemui ular sawa sepanjang tiga meter bersembuny­i di dalam longgokan buah kelapa di premis itu.

Dalam kejadian jam 12.45 tengah malam itu, reptilia itu ditemui di dalam kawasan tempat penyimpana­n kelapa di premis di Jalan 1, Taman Greenwood, di sini.

Pekerja terbabit segera meminta pertolonga­n dari anggota Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Selayang.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Selayang, Azrul Khairi berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 12.52 tengah malam dan sepasukan lima anggota bomba dikerah ke lokasi.

“Setibanya di lokasi, pekerja kedai itu menunjukka­n lokasi ular sawa itu bersembuny­i di celah timbunan kelapa,” katanya.

Segamat: Polis berjaya menyelesai­kan dua kes samun bersenjata­kan parang panjang membabitka­n kedai telekomuni­kasi di daerah ini susulan penahanan tiga individu termasuk seorang wanita di sebuah hotel bajet di Johor Bahru, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Segamat Superinten­dan Raub Selamat berkata, semua suspek ditahan hasil serbuan anggota dari Bahagian Siasatan Jenayah Berat (D9) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor jam 11 malam.

“Siasatan mendapati suspek dipercayai terbabit sekurang-kurangnya dua kes samun berkumpula­n membabitka­n kedai menjual peralatan telekomuni­kasi di sekitar bandar Segamat.

“Polis percaya kegiatan samun itu dilakukan sejak beberapa minggu lalu. Kali terakhir ia dikesan dilakukan

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia