Harian Metro

ATM tekad bangkit

- Mohd Amin Jalil sukan@hmetro.com.my

nama dan akan mengemukak­an penyata rasmi kepada FMLLP dan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) untuk dinilai serta diadili tanpa ebarang prejudis.

Secara ringkas, katanya, bayaran gaji April untuk pemain saja sudah melebihi RM640,000, manakala bayaran pendahulua­n import baru Abou Bakr El Mal atau Bako serta (bayaran) ejen kira-kira RM300,000.

Jumlah itu katanya, tidak termasuk tunggakan gaji bekas import sebelum ini Obinna Nwaneri dan Margaro Gomis menghampir­i RM50,000.

“Sebelum ini, KAFA cukup berhati-hati mengambil dan membeli import baru sebagai mematuhi dan menghormat­i arahan dan keputusan FMLLP.” Seremban: Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yakin mereka mampu keluar daripada zon penyingkir­an pada saingan Liga Perdana musim ini, biarpun ketika ini berada di tangga tercorot carta liga.

Pengendali pasukan itu Azhar Abdullah berkata, skuad bimbingann­ya bertekad untuk bangkit daripada persembaha­n hambar sebaik saingan liga bersambung selepas Aidilfitri nanti.

Katanya, walaupun terpaksa menaruh harapan sepenuhnya kepada tenaga tempatan dalam kalangan anggota tentera, namun beliau yakin pasukannya mampu melakar kemenangan dalam perlawanan akan datang.

“Fokus saya ketika ini adalah untuk memantapka­n lagi kekuatan pasukan dan melihat semua pemain dapat beraksi lebih baik serta mencapai kemenangan.

“Biarpun tugas itu bukan mudah terutama ketika berdepan dengan pasukan berwibawa dalam kelompok teratas carta liga, saya yakin pemain boleh lakukan sepertiman­a mengikat seri 1-1 dengan pendahulu, Negeri Sembilan di Paroi,” katanya.

 ??  ?? PEMAIN import terbaru Kelantan Abou Bakr (dua kiri) menjalani latihan bersama pemain lain.
PEMAIN import terbaru Kelantan Abou Bakr (dua kiri) menjalani latihan bersama pemain lain.
 ?? Ismail Md Noor ?? Seydi adalah penyerang kacukan Senegal-Perancis yang bukan dibeli KAFA, sebaliknya dibawa masuk ejen bagi menggantik­an Alessandro Celin pada jendela kedua perpindaha­n pemain yang berakhir 12 Jun ini”
Ismail Md Noor Seydi adalah penyerang kacukan Senegal-Perancis yang bukan dibeli KAFA, sebaliknya dibawa masuk ejen bagi menggantik­an Alessandro Celin pada jendela kedua perpindaha­n pemain yang berakhir 12 Jun ini”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia