Harian Metro

Masakan sendiri lebih puas

Amyra rasa bagai ada tak kena apabila berbuka di luar bersama keluarga

-

“Saya pernah dua kali berbuka puasa di luar bersama keluarga. Namun saya tak berasa puas dan seperti ada yang tak kena. Sedangkan makanan yang dipilih adalah kegemaran saya.

“Bagaimanap­un, apabila berbuka di rumah berselera pula saya makan. Apatah lagi dapat menyediaka­n sendiri juadah itu. Sejak itu kami memilih berbuka di rumah saja,” katanya.

Belum tahu jantina

Apabila semuanya okey, saya kembali melakukan rutin harian. Saya tak nak terlalu manjakan diri. Selagi boleh buat, saya cuba

amyra

Melihat saiz perut

Amyra yang kecil, ada yang beranggapa­n dia belum hamil. Malah ramai terkejut sebaik tahu usia kandungan pelakon itu.

“Alhamdulil­lah anak dalam kandungan sihat. Doktor juga memaklumka­n saiz anak nomal mengikut usia kandungan.

“Cuma ramai terkejut apabila tahu saya hamil lima bulan. Banyak kali juga mereka melihat perut saya. Malah ada yang tanya betul atau tidak saya sedang hamil?,” katanya.

Mengenai jantina anak pula, Amyra memaklumka­n belum mendapat sebarang kepastian meskipun sudah beberapa kali menjalani ujian imbasan kehamilan.

“Saya dan suami tak kisah soal jantina. Apa yang penting anak yang bakal lahir ini sihat dan sempurna. Tetapi ramai orang cakap anak saya lelaki. Apatah lagi, saya malas nak bersolek dan bersiap,” katanya.

Amyra turut berkongsi selera makannya berubah daripada makanan Barat kepada masakan kampung.

Pada masa sama, berat badan Amyra juga menurun menjadi 42 kilogram sedangkan berat ideal 45 kilogram.

“Alhamdulil­lah sepanjang hamil saya tak mengidam makanan yang pelik-pelik. Cuma selera sekarang lebih kepada masakan kampung. Memandangk­an sekarang mak tinggal bersama saya, jadi dia yang menyediaka­n masakan itu. Jadi tak susah untuk saya. Pada masa sama tak perlu menyusahka­n Amar mencari makanan yang saya inginkan.

“Disebabkan awal kehamilan saya kerap muntah, berat badan pun semakin susut. Sebelum hamil berat badan saya 45 kilogram, ketika hamil turun kepada 43 kilogram. Sekarang berat turun lagi satu kilogram,” katanya.

 ?? PAKAIAN MEK KEMBANG COTTON (INSTAGRAM: @MEKKEMBANG­COTTON) ??
PAKAIAN MEK KEMBANG COTTON (INSTAGRAM: @MEKKEMBANG­COTTON)

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia