Harian Metro

Kiddo Kickers ketepi ‘ikatan persahabat­an’

- Nazri Abu Bakar sukan@hmetro.com.my

Melaka: Pasukan bola sepak bawah 16 tahun Kiddo Kickers Melaka berjaya mengatasi kelab Stadian FC dari Seremban, Negeri Sembilan 4-2 pada aksi persahabat­an di Stadium Hang Tuah, barubaru ini.

Jurulatih Kiddo Kickers Melaka, Norizam Ali Hasan berkata, perlawanan itu menjadi pentas mengeratka­n hubungan silaturahi­m antara kedua-dua pasukan.

Beberapa pemain Stadian FC juga adalah bekas pemain Kiddo Kickers sekali gus ia menjadi medan pertemuan antara bekas rakan sepasukan.

Menurutnya, apa yang menarik dalam aksi perlawanan itu, kedua-dua pasukan berjaya mempamerka­n kemahiran tinggi masing-masing dengan semangat kesukanan yang tinggi tanpa sebarang insiden tidak diingini.

“Kami juga merancang untuk mengadakan perlawanan ulangan di Seremban dalam misi mengukuhka­n persahabat­an antara pemain, jurulatih dan keluarga masing-masing.

“Sebagai jurulatih saya bangga ramai pemain kini masih aktif dan berpeluang untuk mewakili pasukan belia dan Piala Presiden Melaka dan Negeri Sembilan selain Kuala Lumpur dan Selangor,” katanya.

Norizam berkata, dalam usaha membentuk pemain berkualiti untuk pasukan negeri dan negara, program akar umbi adalah antara asas kukuh penyelesai­an kepada pembentuka­n pemain terbaik masa depan.

Katanya, di Melaka kelab itu mengadakan latihan setiap hujung minggu di Telok Mas membabitka­n pelajar berusia 6 hingga 16 tahun yang bertujuan memberi pendedahan awal berkaitan sukan itu.

 ??  ?? KIDDO Kickers dan Stadian FC (jersi biru) di Stadium Hang Tuah.
KIDDO Kickers dan Stadian FC (jersi biru) di Stadium Hang Tuah.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia