Harian Metro

Maniam tak gusar walaupun tewas dua kali

-

Kuala Lumpur: Jurulatih Selangor P Maniam tidak bimbang dengan prestasi anak buahnya meskipun mencatat dua kekalahan berturut-turut dalam aksi persahabat­an termasuk yang terbaru 3-5 kepada Negeri Sembilan kelmarin.

Beliau berkata, ketika ini tumpuannya adalah untuk membentuk keserasian pemain dengan mencari formasi yang sesuai sebelum saingan Liga Super kembali bersambung bulan depan.

“Saya dapat lihat pemain keletihan apabila kami menekan mereka dalam latihan dan perlawanan. Tapi ini yang kami mahukan untuk meningkatk­an tahap kecergasan mereka.

“Cuma ada beberapa kesilapan individu yang menjadi punca kekalahan kami kepada Negeri Sembilan. Tapi bagi saya ini adalah perlawanan untuk saya menguji Wisma FAM, tapi bila saya kembali OK, saya pulang ke Kedah pada cuti hujung minggu. Tapi saya bukan balik bercuti tapi berlatih dengan Kedah dan kembali melaporkan diri di Wisma FAM semalam (kelmarin).

“Mungkin silap saya kerana tidak memaklumka­n kepada pihak pengurusan, saya memohon maaf tapi sememangny­a saya mahu bersama pasukan bawah 22 tahun negara, kerana itu saya kembali semula selepas berlatih dengan Kedah,” katanya kepada Arena Metro.

Tindakan Ariff itu mengundang rasa tidak puas hati Kim Swee dan memintanya memberikan alasan kukuh.

“Saya akan bertemu dengan Kim Swee dan menjelaska­n semua perkara ini. Saya amat berharap ia dapat diselesaik­an dengan baik dan saya masih diberi peluang untuk menyertai pasukan,” kata Ariff.

Skuad B-22 negara yang kini dalam persiapan menghadapi pusingan kelayakan Kejohanan Konfederas­i Bolasepak Asia (AFC)

B-23 di Bangkok bulan depan dan Sukan SEA Kuala

Lumpur pada Ogos menyambung kembali latihan pusat hari ini selepas pulang dari

China. pemain. Ada pemain baru bersama pasukan jadi saya mahu lihat keserasian mereka.

“Saya juga sedang menguji formasi dan sistem permainan dengan pemain sedia ada, jadi sekarang kami sudah tahu, bila menggunaka­n sistem permainan seperti itu, apa keputusan yang akan dicapai,” katanya kepada Arena Metro semalam.

Kekalahan kepada Negeri Sembilan di Paroi kelmarin adalah kedua Selangor kepada pasukan Liga Perdana selepas tumpas 0-2 di tangan UiTM FC.

Bagaimanap­un di sebalik keputusan itu, ada sesuatu yang positif yang dilihat oleh Maniam termasuk dua gol jaringan penyerang import baru Rufino Segovia

bar).

(gam-

 ??  ?? ARIFF berlatih bersama Kedah selepas jalani rawatan di Wisma FAM.
ARIFF berlatih bersama Kedah selepas jalani rawatan di Wisma FAM.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia