Harian Metro

Turun pangkat Morais ganti Mora

- Rizar Mohd Noor rizar@hmetro.com.my

Gandingan Ismail Ibrahim dan Raul Longhi dipertangg­ungjawab untuk membimbing Johor Darul Ta’zim (Johor DT) mengharung­i kempen Liga Super dan Piala Malaysia bagi tempoh sementara sebelum jurulatih baru diumumkan.

Ini kerana kelab itu mengambil keputusan untuk ‘memulangka­n’ Benjamin Mora ke pangkuan Johor Darul Ta’zim (JDT II) selepas mengambil tugas dari bekas pengendali Harimau Selatan, Mario Gomez ketika bermulanya saingan liga elit domestik.

Ismail dan Longhi adalah penolong kepada Mora dan sebelum itu bersama Gomez membimbing skuad Harimau Selatan apabila memenangi kejuaraan liga tiga musim berturut-turut.

Pengarah Sukan Johor DT, Alistair Edwards dalam kenyataan terbaru di laman rasmi Facebook Johor Southern Tigers mengesahka­n Mora akan kembali ke pangkuan JDT II dan memegang jawatan ketua jurulatih pasukan itu.

Menurutnya, Mora memiliki kredibilit­i untuk membimbing pemain muda selain mampu meningkatk­an kualiti permainan terutama Fazly Mazlan, Dominic Tan,

Kuala Lumpur: Johor Darul Ta’zim (Johor DT) mendapatka­n khidmat pengendali dari Portugal, Ulisses Morais bagi mengambil alih jawatan ketua jurulatih daripada Benjamin Mora yang kembali ke Johor DT II.

Dalam entri laman rasmi Facebook Johor Southern Tigers lewat malam

Afiq Fazail dan Hadi Fayyadh Razak.

“Buat sementara, Ismail Ibrahim dan Raul Longhi akan membimbing JDT sebelum kami mengumumka­n jurulatih baru bagi mengharung­i saingan liga elit domestik dan Piala Malaysia yang bermula bulan depan.

“Mora melaksanak­an tugas tadi, kehadiran jurulatih yang pernah melatih beberapa kelab divisyen utama dan kedua Portugal seperti Famalicao, Aves, SC Beira-Mar dan Academica De Coimbra dialu-alukan.

Beliau akan memegang kedua-dua jawatan sebagai ketua jurulatih dan pengurus Johor DT.

dengan baik dan beliau juga mengikut sistem tatkala tidak menghabisk­an wang yang banyak untuk mendapatka­n pemain baru malah beliau memahami kehendak dan falsafah kelab,” katanya.

Bagi mengharung­i kempen liga selepas gagal mempertaha­nkan Piala FA, skuad Harimau Selatan membawa masuk dua muka baru iaitu Mohammed Ghaddar dan pemain kacukan Natxo Insa.

Harimau Selatan juga tidak mendapatka­n khidmat penjaga gol baru selepas penjaga gol Farizal Marlias tidak dapat meneruskan perjuangan apabila digantung setahun oleh Konfederas­i Bolasepak Asia (AFC) kerana menolak pengadil ketika separuh akhir Piala AFC menentang kelab dari Filipina, Ceres Negros.

Kini Harimau Selatan hanya memiliki dua penjaga gol saja Izham Tarmizi Roslan dan Haziq Nadzli mengemudi gawang Johor DT sepanjang kempen liga dan Piala Malaysia.

Edwards turut mengucapka­n terima kasih kepada Mora atas usahanya dan kerja keras membimbing JDT tatkala begitu berdedikas­i apabila berusaha menaikkan imej kelab itu.

 Ismail, Raul pengendali sementara skuad Harimau Selatan

 ??  ?? MORA kembali bimbing skuad JDT II.
MORA kembali bimbing skuad JDT II.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia