Harian Metro

Ibu tunggal terharu rumah sewa kini milik keluarga

-

dak menduga kepulangan­nya daripada bercuti di Genting Highlands selama tiga hari dua malam tajaan KWP bakal merubah hidupnya apabila rumahnya turut diubah suai sepenuhnya.

“Saya terkejut melihat keadaan rumah saya yang dulunya daif kini sempurna apabila lantai ditukar baru, ada perabot seperti televisyen, sofa, katil, mesin basuh dan peti ais yang sebelum ini kami tidak mampu membelinya.– BERNAMA Kuala Lumpur: Sebuah kilang alat ganti kereta musnah dalam kebakaran di Jalan Segambut Tepi, Taman Segambut, awal pagi semalam.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur, Penolong Kanan Pesuruhjay­a Bomba Khirudin Drahman @ Hussaini berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 3.07 pagi sebelum 59 anggota bersama 12 jentera termasuk dua jentera

(TTL) dan dua tangki air dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Sentul, BBP Hang Tuah, BBP Sri Hartamas, BBP Taman Tun Dr Ismail, BBP Jinjang dan BBP Wangsa Maju dikerahkan ke lokasi untuk memadam kebakaran.

“Jentera pertama dari Balai Bomba dan Penyelamat Sentul tiba ke lokasi dalam tempoh lima minit.

“Bagaimanap­un, anggota berdepan kesukaran memasuki kilang berikutan api marak dan tekanan air rendah.

“Namun, pasukan operasi pemadaman dapat mengawal api selepas sejam sebelum dipadamkan sepenuhnya jam 6 pagi,” katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Khirudin berkata, siasatan mendapati kebakaran turut memusnahka­n dua lori dan jentera pengangkat di kilang terbabit.

Katanya, siasatan lanjut dilakukan bagi mengenalpa­sti punca kebakaran dan jumlah kerugian akibat kebakaran berkenaan.

 ??  ?? TENGKU Adnan (dua dari kanan) bersama isteri, Datin Seri Anggraini Sentiyaki (tiga dari kiri) menyerahka­n replika kunci kepada Normah.
TENGKU Adnan (dua dari kanan) bersama isteri, Datin Seri Anggraini Sentiyaki (tiga dari kiri) menyerahka­n replika kunci kepada Normah.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia