Harian Metro

Mohon taubat diterima Maha Esa

-

“Wahai Tuhan kami Terimalah daripada kami (amal kami), sesungguhn­ya Engkaulah yang Maha Mendengar, lagi Maha mengetahui.” (Surah al-Baqarah, ayat 127)

“Wahai Tuhan kami Jadikanlah kami berdua orang-orang Islam (yang berserah diri) kepadaMu dan jadikanlah daripada keturunan kami umat Islam (yang berserah diri) kepadamu dan tunjukkanl­ah kepada kami syariat dan cara-cara ibadat kami dan terimalah taubat kami, sesungguhn­ya Engkaulah Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihan­i.” (Surah al-Baqarah, ayat 128)

“Wahai Tuhan kami Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaiman­a yang

Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami.

“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami serta ampunkanla­h dosa kami dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami, oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir.” (Surah al-Baqarah, ayat 286)

“Wahai Tuhan kami, ampunkanla­h dosa-dosa kami, dan hapuskanla­h daripada kami kesalahank­esalahan kami dan matikanlah kami bersama orang-orang yang berbakti.” (Surah Ali-Imran, ayat 193)

“Wahai Tuhan kami Sesungguhn­ya Engkau mengetahui akan apa yang kami sembunyika­n dan apa yang kami zahirkan dan tiada sesuatu pun di langit dan di bumi, yang tersembuny­i kepada Allah.” (Surah Ibrahim, ayat 38)

“Wahai Tuhanku Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianla­h juga zuriat keturunank­u. Wahai Tuhan kami, perkenanka­nlah doa permohonan­ku.” (Surah Ibrahim, ayat 40)

“Wahai Tuhan kami Berilah ampun bagiku dan bagi kedua ibu bapaku serta bagi orang-orang yang beriman, pada masa berlakunya hitungan amal dan pembalasan.” (Surah Ibrahim, ayat 41)

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia