Harian Metro

Bienda perlahanka­n bisnes

- Nor Ak mar Samudin akm ar@hm etro.com .m y

Mahu fokus sepenuhnya dalam dunia hiburan tanah air

Penyertaan Biend a d alam program G ema G egarVaganz­a lalu menyemarak­kan semula semangatny­a untuk kembali aktif d alam bid ang nyanyian d an lakonan.

Selama ini penyanyi lagu Penantian berusia 3 2 tahun ini ‘sentiasa’ ad a d alam ind ustri hiburan tanah air, cuma selepas berkahwin d an d ikurniakan cahaya mata d ia memperlaha­nkan kerjaya seninya.

Jika ad a tawaran menyanyi pun d ia hanya terima acara yang d ibuat d i sekitarKua­la Lumpur.

W aktu selebihnya d ia sibuk menguruska­n rumah tangga memand angkan d ua anaknya masih kecil.

Selain itu d ia juga berniagatu­d ungjenaman­ya send iri.

Kini, Biend a mahu fokus sepenuhnya d alam d unia hiburan tanah aird an akan tampil d engan single terbaru berjud ul Jaga Hati ciptaan DJ Fuzz.

“Lagu itu sud ah siap d an saya juga akan merakamkan klip vid eo. Saya sed ang membuat perancanga­n teliti d an persiapan rapi untuk memastikan lagu itu d apat mengetenga­hkan saya semula d alam arena seni suara tanah air.

“Buat sementara, saya perlahanka­n perniagaan tud ungd engan hanya menjual menerusi talian saja d an tid ak lagi berniaga d i bazar.

“Selepas klip vid eo siap, saya akan mempromosi­kan lagu itu menerusi rad io d an seterusnya akan mengad akan program jelajah d i seluruh negara,” kat anya.

Dalam pad a itu, Biend a juga menjelaska­n d ia tid ak lagi berkhid mat sebagai penyampai rad io d i Manis FM d i pantai timur.

“Ramai juga yang belum tahu saya tid ak lagi bersama Manis FM d an ingat masih menetap d i Terengganu. Saya sud ah kembali menetap d i Kuala Lumpurd an sed ia terima tawaran menyanyi serta berlakon.

“Ad a tawaran menjad i penyampai rad io d aripad a stesen rad io swasta yang beroperasi d i Lembah Klang tetapi saya terpaksa tolak d ulu kerana mahu fokus kepad a single terbaru d an lakonan,” katanya.

Seronok bercuti sambil bekerja di Taiwan

Biend a atau nama sebenarnya, NorRazlind a Razli d an suami baru saja kembali d ari Taiwan selepas menjayakan penggambar­an untuk program Romantika d i sana. Episod Biend a d an suaminya itu akan d itayangkan pad a penghujung­bulan ini d i saluran Astro Ria.

Itu kali pertama Biend a menjejakka­n kaki ke Taiwan d an amat teruja d engan keind ahannya d an senang mencari makanan halal d i sana.

“Biasanya saya sekeluarga bercuti d i pulau atau lokasi yangad a pantai kerana saya d an suami amat sukakan laut. Namun hati ini teringin juga untuk meneroka tempat lain lalu tawaran Astro untuk menjalani penggambar­an d i Taiwan sesuatu yangsaya nantikan.

“Alhamd ulillah, sud ah lapan tahun berkahwin jad i peluang ke Taiwan ad alah had iah terbaik buat saya d an suami agarterus mengeratka­n kasih sayang kami,” katanya.

beraya dengan peminat

Dalam pad a itu, Biend a akan berad a d i Rabbani Lamb House, Kuala Lumpurd alam satu acara yang d inamakan Buffet Raya Istimewa Bersama Biend a, Ahad ini.

Pad a hari itu, d i sampingber­amah mesra d engan pengunjung restoran, Biend a juga akan membuat persembaha­n.

“Lamaran d aripad a restoran itu peluang terbaik untuk saya menjalin silaturahi­m d engan peminat,” kat anya.

 ??  ?? MAH U terus aktif sebagai penyanyi dan pelakon.
MAH U terus aktif sebagai penyanyi dan pelakon.
 ??  ?? Ramai juga yang belum tahu saya tidak lagi bersama Manis FM dan ingat masih menetap di Terengganu. Saya sudah kembali menetap di Kuala Lumpur dan sedia terima tawaran menyanyi serta berlakon
Ramai juga yang belum tahu saya tidak lagi bersama Manis FM dan ingat masih menetap di Terengganu. Saya sudah kembali menetap di Kuala Lumpur dan sedia terima tawaran menyanyi serta berlakon
 ??  ?? BERSAMA suami ketika di Taiwan.
BERSAMA suami ketika di Taiwan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia