Harian Metro

Gelora di hati Zainal

-

Melaka: “Saya akui berada dalam tekanan menerusi kemelut kedudukan Pulau Pinang di zon penyingkir­an, namun lega kebangkita­n pasukan menewaskan Melaka United 3-2,” kata jurulatih Zainal Abidin Hassan

Menurutnya, apapun beliau menerima cabaran membimbing pasukan itu ketika Harimau Kumbang berada dalam prestasi hambar dengan menyedari perlu bekerja keras untuk memastikan kebangkita­n.

(gambar).

“Ia sejarah baru buat saya mengambil alih pasukan yang ketika itu sedang merudum. Namun, saya positif pemain mampu menyerlahk­an keserasian untuk memanjat carta liga dan mengelak tersingkir ke Liga Perdana.

“Saya meletakkan keyakinan kepada mereka dan tidak mengubah posisi pemain menerusi keselesaan dan membentuk pasukan menerusi keupayaan dan kebolehan masing-masing. Saya sentiasa memberi kepercayaa­n kepada mereka untuk menyerlah,” katanya.

Beliau amat menyedari kemantapan jentera tengah tuan rumah yang kerap menghantar bola tepat kepada barisan depan mereka untuk meledak jaringan, namun kesungguha­n pemainnya banyak menutup pergerakan yang cuba diatur lawan.

Ariffudin, 9, pesakit kanser tisu tahap empat yang menyebabka­n mata kirinya terjojol keluar serta mata kanan hampir buta.

Harian Metro dalam laporan muka depan pada keluaran 12 Julai lalu, memuatkan permintaan Ariffudin untuk bertemu Hafiz sebelum dijangka hilang penglihata­n tidak lama lagi akibat penyakit itu.

Sementara itu, Baddrol pula meluangkan masa selama sejam menziarah penyokong setianya, Muhammad Faridz Izwan Abu Seman, 12, yang sedang menerima rawatan di Institut Perubatan dan Pergigian Termaju (IPPT), Universiti Sains Malaysia (USM), Bertam, Kepala Batas, kerana menghidap kanser hidung.

 ?? FOTO: SALHANI IBRAHIM ?? BADDROL melawat Muhammad Faridz di IPPT, USM
Kepala Batas. HAFIZ (kanan) meluangkan masa berjumpa
Abdul Arifuddin di Lapangan Terbang Sultan
Aziz Shah, Subang, semalam.
FOTO: SALHANI IBRAHIM BADDROL melawat Muhammad Faridz di IPPT, USM Kepala Batas. HAFIZ (kanan) meluangkan masa berjumpa Abdul Arifuddin di Lapangan Terbang Sultan Aziz Shah, Subang, semalam.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia