Harian Metro

PERKONGSIA­N ILMU

-

Penyerahan Bendera Kontinjen Universiti

Putra Malaysia

(UPM) Ke Kejohanan Karnival MASUM 2017 dan Perasmian Bilik Kecergasan serta Bilik Terapi Sukan berlangsun­g di Dewan Serbaguna, Pusat Program Perkongsia­n

Ilmu di Anjung Bestari, Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (PSSAAS), Shah Alam dihadiri 70 penuntut, 10 pensyarah dan pegawai PSSAAS.

Di dalam sesi ceramah Sukan, UPM, baru-baru ini.

Kejohanan Karnival MASUM akan berlangsun­g dari 8 hingga 21 Julai 2017 di UKM.

Pada tahun ini kontijen UPM menghantar 328 atlet, jurulatih dan pengurus. penekanan terhadap beberapa perkara seperti mengajak siswa dan pensyarah serta masyarakat melihat dengan mata hati diberi terhadap isu dalam kehidupan sejagat termasuk keperluan asas, kemasyarak­atan, ekonomi, pendidikan, keselamata­n,

UPM menyertai 16 acara sukan yang ditawarkan penganjur antaranya bola keranjang, ragbi 15’s, bola tampar dewan, tenpin boling, sepak takraw, taekwondo, basikal, renang, olahraga dan karatedo bagi fasa 1. kesihatan, alam sekitar, tadbir urus, emosi dan kerohanian.

Selain itu, perkongsia­n juga mendidik masyarakat untuk menghargai dan memelihara ciptaan Maha Pencipta demi kesejahter­aan dalam kehidupan.

Selain itu Pusat

Sukan UPM menaik taraf gimnasium bagi menampung atlet dan warga UPM serta menyediaka­n kemudahan Sport Therapy dengan usaha sama CEM UPM di bawah dana KPT.

 ??  ?? SEBAHAGIAN penuntut yang mengikuti program.
SEBAHAGIAN penuntut yang mengikuti program.
 ??  ?? BERGAMBAR kenangan selepas majlis.
BERGAMBAR kenangan selepas majlis.
 ??  ?? SEMUA atlet bergambar kenangan.
SEMUA atlet bergambar kenangan.
 ??  ?? KEMUDAHAN gimnasium yang disediakan.
KEMUDAHAN gimnasium yang disediakan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia