Harian Metro

Wajah baru CKTC

-

Kuala Lumpur: Vinsoon Group bakal memberi sentuhan baru bagi pembanguna­n di Chow Kit Trade Center (CKTC) dengan nilai pembanguna­n kasar (GDV) RM156.8 juta.

Pengasas Vinsoon Group Datuk Michael Lim berkata, pihaknya yakin CKTC akan menjadi pusat sehenti bagi pemborong produk kosmetik, kelengkapa­n dapur dan herba tradisiona­l.

Katanya, CKTC akan memulakan pembanguna­n akhir tahun ini dan siap sepenuhnya pada 2019.

“Kami menyedari potensi Chow Kit sebagai kawasan tumpuan perniagaan sejak berdekad lalu dan diharap dengan pembinaan CKTC, ia menarik kunjungan pelancong serta peniaga.

“Sejak projek ini dibuka kepada penjual Februari lalu, kami menerima permintaan tinggi dan lebih 50 peratus dijual kepada pembeli yang terdiri daripada pelabur serta pemborong,” katanya pada majlis pelancaran CKTC, di sini, baru-baru ini.

CKTC dibina di tanah berkeluasa­n 34,650 kaki persegi dengan status pegangan bebas dan mempunyai 10 tingkat.

Setiap tingkat menawarkan unit kedai bersaiz daripada 52 hingga 181 kaki persegi yang turut mempunyai ruang penyimpan dan pameran. Harga bagi setiap unit bermula dari RM101,400 ke atas.

Menurutnya, CKTC yang terletak di tengah Lembah Klang mudah diakses pengangkut­an awam seperti

Monorail dan LRT serta mempunyai medan selera yang menyediaka­n resipi Melayu asli dan makanan moden.

CKTC dibangunka­n dengan 254 lot kedai berstatus bebas dan keseluruha­n tingkat tujuh dihuni MK Curtain bagi menyediaka­n ruang pameran langsir terbesar.

CKTC akan memulakan pembanguna­n akhir tahun ini dan siap sepenuhnya pada 2019”

Lim

 ??  ?? LIM di depan model CKTC.
LIM di depan model CKTC.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia