Harian Metro

‘Barcelona hanya buang masa’

-

Hong Kong: Pengurus Liverpool Juergen Klopp memberitah­u Barcelona mereka hanya membuang masa untuk cuba mendapatka­n perancang tengah dari Brazil, Philippe Coutinho tidak kira berapa banyak yang ditawarkan.

Klopp sudah menolak bidaan AS$93 juta (RM398.6 juta) buat Coutinho, yang menjaringk­an gol kemenangan buat Liverpool 2-1 dalam aksi Trofi Liga Perdana Asia ke atas Leicester City di Hong Kong kelmarin.

Barca dijangka menguji pendirian Liverpool dengan tawaran lebih tinggi tetapi Klopp memberitah­u kelab gergasi Catalunya itu supaya melupakan hasrat mereka.

“Jika saya katakan dia bukan untuk dijual maka dia bukan untuk dijual,” kata pengurus Jerman itu.

“Tiada ada lagi hendak dikatakan. Ia keputusan kelab, bukan saya. Itu saja.”

Liverpool menjual

Luis Suarez kepada Barca dan Raheem Sterling kepada Manchester City sejak beberapa tahun kebelakang­an tetapi Klopp kurang senang apabila ditanya sama ada beliau menerima jaminan daripada lembaga pengarah kelab Coutinho akan dijual.

“Saya boleh katakan sebanyak 20 kali, dia bukan untuk dijual,” kata Klopp yang kecewa dalam percubaann­ya mendapatka­n pemain tengah Leipzig Naby Keita dan pertahanan Southampto­n Virgil van Dijk pada musim perpindaha­n.

“Jika anda tanya soalan lain dengan cara lain dan saya katakan ‘tiada kepastian’, anda akan mengubah cerita pula.

“Sewaktu menjual Suarez, saya masih jauh,” kata bekas jurulatih Borussia Dortmund yang menyertai Liverpool pada 2015.

“Sewaktu kelab ini menjual Sterling mungkin saya orang yang terakhir tahu tapi situasi itu tidak berlaku kali ini.” AFP

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia