Harian Metro

PENCURI KABEL MINTA TOLONG

-

Pencuri kabel minta tolong atas tiang elektrik

Temerloh: Seorang pemandu jengkaut cemas apabila jentera berat dikendalik­annya terbakar selepas bahagian ‘lengan’ kenderaan itu tersangkut pada kabel elektrik dalam kejadian di Kampung Nasi, Lanchang, di sini, kelmarin.

Bagaimanap­un, dalam kejadian jam 5. 30 petang itu, mangsa Abdul Rauf Muhammad, 25, dari Kampung Mempatih, Lanchang, tidak mengalami sebarang kecederaan kerana sempat menyelamat­kan diri.

Katanya, ketika kejadian dia dalam perjalanan pulang ke rumahnya selepas menjalanka­n kerja membersihk­an perintenda­n Abang Zainal Abidin Abang Ahmad berkata, siasatan mendapati suspek kini berdepan dua pertuduhan kesalahan sama di Mahkamah Lawas.

Menurutnya, pasukan bomba dipanggil ke lokasi kejadian untuk menurunkan suspek selain perlu mematikan arus pada kabel berkenaan kerana ia berisiko menghasilk­an renjatan.

“Suspek yang mengalami kecederaan pada bahagian kaki berjaya diturunkan namun pemeriksaa­n lanjut mendapati terdapat sebilah parang bersama lelaki terbabit.

“Polis percaya suspek menggunaka­n parang berkenaan untuk memotong kabel elektrik tetapi tindakanny­a tidak berjaya, malah dia tersangkut sehingga memerlukan bantuan untuk diturunkan,” katanya ketika dihubungi

Harian Metro.

Abang Zainal berkata, suspek kemudianny­a dibawa ke Hospital Lawas untuk rawatan lanjut dan kini dalam keadaan stabil namun masih memerlukan pemantauan doktor.

Menurut Abang Zainal, suspek kini direman untuk siasatan mengikut Seksyen 379/511 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

 ??  ??
 ??  ?? ANGGOTA bomba memadam kebakaran.
ABDUL Rauf menunjukka­n keadaan jengkaut yang dikendalin­ya hangus terbakar.
ANGGOTA bomba memadam kebakaran. ABDUL Rauf menunjukka­n keadaan jengkaut yang dikendalin­ya hangus terbakar.
 ??  ?? SUSPEK kini menerima rawatan lanjut di hospital.
SUSPEK kini menerima rawatan lanjut di hospital.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia