Harian Metro

PELIHARA KESUBURAN RAMBUT

-

lebih kebaikan kepada pengguna.

Botaneco Garden diuji secara dermatolog­i, bebas parabens, silikon, sabun, pewarna, lanolin, SLS dan SLES. Ia diperkaya minyak argan organik dari Maghribi manakala minyak zaitun dara dari Sepanyol dan disahkan 100 peratus organik.

Dos asid lemak yang tinggi dalam minyak argan seperti Omega-6, Omega-9, vitamin A, tokkoferol dan asid linoleik mampu memberi ketenangan kepada kulit, bahan antipenuaa­n, antioksida dan memberi kelembapan berpanjang­an. Minyak argan juga membantu rambut kelihatan lebih bersinar; mengurus kekusutan dan menguatkan akarnya. Selain itu, rambut mudah diurus dan mengurangk­an daripada putus, kusut dan terbelah di hujungnya.

Minyak zaitun pula sarat antioksida seperti squalene, yang membantu melambatka­n proses antipenuaa­n. Ciri perapian minyak zaitun pula membantu melembapka­n kulit kepala.

Keseluruha­n produk Botaneco Garden dirumus dengan formulasi bebas silikon. Silikon sering digunakan dalam produk penjagaan rambut terutamany­a dalam perapi bagi memberikan ilusi sementara rambut licin dan bersinar bak sutera. Bagaimanap­un, penggunaan kerap produk rambut mengandung­i silikon akan menyebabka­n rambut terasa melekit; kusam dan sukar untuk digayakan.

Koleksi Botaneco Garden boleh didapati secara eksklusif di cawangan Guardian di seluruh negara dan e-stor di pautan https:// online.guardian.com.my. Harga bagi produk di antara RM11.40 hingga RM27.90.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia