Harian Metro

GUNA sumber tumbuhan sepenuhnya

-

Keprihatin­an terhadap kesihatan mula mengubah pemikiran pengguna seluruh dunia untuk beralih kepada produk organik yang mesra alam. Kepekaan ini tidak lagi menjurus kepada kesan produk kepada diri, tapi yang lebih penting ia tidak memberi impak negatif kepada alam sekitar.

Bagi memenuhi keperluan dan keinginan pengguna ini, The Body Shop tampil dengan beberapa rangkaian produk penjagaan rambut organik menggunaka­n bahan semula jadi terbaik yang menggunaka­n sumber tumbuhtumb­uhan sepenuhnya dan diadun bersama minyak semula jadi, mentega serta puri.

Antara yang mengujakan ialah rangkaian produk berasaskan teh hijau Jepun, Fuji Green Tea Cleansing Hair Scrub untuk membersih dan menyegarka­n kulit kepala. Dirumus daripada teh hijau Jepun, mentol pudina, kristal garam dan madu.

Mengurut kulit kepala dengan skrub bebas silikon ini membantu menyingkir­kan kekotoran seperti habuk, asap, peluh dan sisa perapi rambut. Ia juga membantu mengembali­kan seri rambut, menjadikan­nya bersinar, lembut dan tidak mengeringk­an.

Lengkapkan regim penjagaan rambut anda dengan Fuji Green Tea Refeshingl­y Purifying Shampoo diikuti perapinya yang turut dirumus dan diperkaya kebaikan teh hijau.

Bagi yang sukakan haruman pisang, bolehlah memilih syampu, perapi dan masker rambut Banana Truly Nourishing yang dihasilkan menggunaka­n puri pisang dari Ecuador.

Bukan warnanya saja yang menarik, tetapi haruman tropika dan kelembutan­nya menjadi daya pemikat. Rumusan puri pisang ini membersihk­an rambut dengan lembut, membekalka­n nutrisi kepada mahkota anda dan menjadikan­nya sihat bersinar. Ia sesuai digunakan untuk mengurangk­an masalah rambut kering dan menggerban­g.

Untuk kesan lebih baik, manjakan rambut anda seminggu sekali dengan masker pisang ini. Semua Produk yang menarik ini boleh didapati di semua cawangan The Body Shop pada harga antara RM39 hingga RM89.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia