Harian Metro

Rodok adik

- Muhammad Apendy Issahak apendy@hmetro.com.my

 Remaja mati berlumuran darah diruang tamu

“Adik bongsu adalah harapan keluarga, malangnya dia sudah tiada dan lebih menyayat hati dia ditikam oleh abang sulung kami sendiri,” kata kakak kepada How Chu Huat, 16, pelajar yang maut ditikam abang kandungnya dalam kejadian di Simpang 5 Pekan Gurney, Sitiawan, dekat sini malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 7 malam itu, pelajar Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Nan Hwa, Sitiawan itu meninggal dunia akibat ditikam dengan pisau di bahagian perut oleh abang sulungnya yang berusia 30 tahun yang dipercayai mempunyai masalah mental.

Kakak mangsa yang enggan namanya disiarkan berkata, ketika kejadian dia baru pulang dari kerja. Sebaik tiba di rumah, dia melihat abangnya sedang memegang dua pisau sambil ibunya memujuk agar meletakkan senjata berkenaan.

“Saya segera berlari keluar dan terkejut melihat Chu Huat sedang berlumuran darah dengan luka pada bahagian perutnya. Ibu meminta saya menghubung­i ambulans untuk mendapatka­n bantuan,” katanya ketika ditemui di Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), di sini semalam bagi menuntut jasad mangsa.

Menurutnya, abang sulung daripada lapan adik-beradik itu sudah lama mengalami masalah mental dan kini bergantung kepada ubat sepenuhnya.

“Doktor sebelum ini memberikan­nya pil namun enggan memakannya hingga jururawat dari hospital terpaksa datang ke rumah setiap bulan untuk memberikan ubat secara suntikan,” katanya.

 ??  ?? HOW (gambar kecil) ditikam di perut oleh abang kandungnya di Sitiawan.
HOW (gambar kecil) ditikam di perut oleh abang kandungnya di Sitiawan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia