Harian Metro

Penembak luar

- Wan Asrudi Wan Hasan wanasr@hmetro.com.my

alaupun mungkin ada penembak upahan dari luar negara Malaysia, tetapi dengan ker- Sungai Petani: Dua lelaki dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Sungai Petani semalam atas tuduhan menjadi ahli kumpulan jenayah terancang ‘Geng 35 Sungai Petani’.

Kedua-dua tertuduh, M Nadesan, 25, dan S Kanageswar­an, 34, hanya mendiamkan diri selepas dibacakan pertuduhan di hadapan Hakim M Vijayalaks­hmi dan tiada pengakuan direkodkan.

Mengikut kertas pertuduhan mereka dituduh menjadi ahli kumpulan jenayah jasama MLA (Bantuan Perundanga­n Bersama) dan kerjasama perkongsia­n maklum balas perisikan, kita akan cari hingga menangkap dan membawa ke muka pengadilan pihak yang terbabit membunuh polis berkenaan,” kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi

Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri ketika mengulas mengenai kes tembak mati detektif Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Sub Inspektor Abu Hashim Ismail, 54, dekat Hosba, Changlun, Kedah, malam Jumaat lalu.

Beliau juga mengesahka­n ia dilakukan penembak upahan dari negara luar.

Katanya, berdasarka­n maklumat terkini yang diterima oleh polis, kes itu didalangi kumpulan kongsi gelap yang dilakukan berikutan tindakan polis membantera­s jenayah dan gerakan memburu kumpulan itu.

“Polis

 Minta kerjasama MLA, perisikan jejaki pembunuh dari luar negara

Diraja

Malaysia

Sintok: Polis tidak menolak kemungkina­n akan melakukan penahanan terhadap beberapa lagi individu dalam siasatan kes pembunuhan anggota polis Bahagian Jenayah Kongsi Gelap (D7A), Bukit Aman di Taman Seri Hosba, Changlun kelmarin.

Timbalan Ketua Polis Negara,

(PDRM) terus komited menurunkan indeks jenayah walaupun risiko yang terpaksa dihadapi pasukan dan setiap anggotanya,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Teluk Intan di Dewan Bandaran Teluk Intan,

di sini, semalam.

Turut hadir, Menteri Perusahaan Perladanga­n dan Komoditi, merangkap Ahli Parlimen Teluk Intan, Datuk Seri Mah Siew Keong; Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani merangkap Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul

Rahman dan Ketua UMNO Bahagian Teluk Intan, Datuk Mohd Azhar Jamaluddin.

Ahmad Zahid turut mengucapka­n takziah kepada keluarga Allahyarha­m dan akan memastikan bantuan sewajarnya diberikan kepada keluarga berkenaan.

 ??  ?? SEBAHAGIAN pegawai Kor Suksis membuat perbarisan ketika Majlis Tamat Latihan dan Penyampaia­n Sijil Pelantikan Pegawai Kor Suksis Universiti Awam Ke-13 2017 di Padang Kawad Universiti Utara Malaysia.
SEBAHAGIAN pegawai Kor Suksis membuat perbarisan ketika Majlis Tamat Latihan dan Penyampaia­n Sijil Pelantikan Pegawai Kor Suksis Universiti Awam Ke-13 2017 di Padang Kawad Universiti Utara Malaysia.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia