Harian Metro

PLATFORM DIGITAL ALTERNATIF

- Redzuan Muharam

HYPR

“Ramai peniaga terutama dalam kalangan generasi muda memilih laman sosial seperti Facebook dan Instagram bagi mempromosi­kan produk masing-masing.

“Bagi mereka, kaedah itu berkesan dan demi membantu mereka, kita wujudkan satu lagi alternatif yang boleh menjadi medium untuk mempromosi­kan produk atau apa jua bahan promosi dalam bentuk digital.

“Menariknya, platform ini bukan hanya berkesan dalam mengukuhka­n jenama pengguna tetapi berupaya memberi pendapatan sampingan hasil perkongsia­n daripada bahan promosi yang dimuat naik,” katanya.

Menurut Suthan, pihaknya berharap platform itu dimanfaatk­an sepenuhnya oleh pengguna media sosial khasnya mereka yang berpengaru­h untuk menambah bilangan pengikut.

“Kita dalam usaha merangka pelan pemasaran untuk melangkau lebih jauh dalam tempoh enam bulan ini dengan sasaran penyertaan

HYPR.MY beri peluang kepada pemilik laman sosial popular jana pendapatan

100,000 individu berpengaru­h di media sosial dari seluruh negara.

“Pada masa sama, kita merancang menyediaka­n lebih banyak fungsi bagi menambah baik platform berkenaan yang boleh diakses dengan melayari www.hypr. my,” katanya.

Majlis pelancaran HYPR. MY diadakan di Next Academy, Glomac Damansara dan disempurna­kan

Suthan yang turut memberi penerangan mengenai fungsi dan kelebihan platform berkenaan.

Ia turut dimeriahka­n dengan kehadiran blogger terkenal dari United Kingdom (UK), Rhys William dan sensasi YouTube serta Instagram, Johanis Sani yang mengambil kesempatan berkongsi pengalaman masing-masing.

 ??  ?? SUTHAN menerangka­n fungsi dan kelebihan HYPR.MY kepada tetamu yang hadir.
SUTHAN menerangka­n fungsi dan kelebihan HYPR.MY kepada tetamu yang hadir.
 ??  ?? MAJLIS pelancaran HYPR.MY di Next Academy, Glomac Damansara.
MAJLIS pelancaran HYPR.MY di Next Academy, Glomac Damansara.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia