Harian Metro

SEMANGAT PATRIOTIK

-

Zainon Sampol.

Sementara itu, guru tabika Kampung Permatang Nur Sinar Suryani Raim berkata, dia bersama pembantuny­a, Juriah Sidek berasa bangga dengan kesungguha­n dan semangat patriotik ditunjukka­n murid yang mengambil bahagian.

“Selain menggunaka­n bendera yang dibeli, ada ibu bapa yang melukis sendiri corak pada baju bertemakan Jalur Gemilang dan dengan penuh rasa bangga digayakan pada hari ini (semalam), sekali gus memeriahka­n program.

“Program ini sudah memasuki tahun kedua, berdasarka­n kepada sambutan amat menggalakk­an diterima ia akan diteruskan pada tahun hadapan,” katanya.

Kemuncak program itu adalah acara memotong kek sebagai simbolik meraikan Hari Kebangsaan, malah murid dan ibu bapa turut dibawa bersiar-siar sekitar bandar raya Melaka dengan menaiki bas rasmi pasukan bola sepak Melaka United (MU).

 ?? Abdullah Md Derus ?? Kita boleh tengok kesungguha­n dan kreativiti ibu bapa dalam menyiapkan baju bertemakan Jalur Gemilang untuk anak masing-masing” ACARA memotong kek pada Majlis Sambutan Hari Merdeka Tabika KEMAS di Dewan Serbaguna Kampung Permatang, Kuala Sungai Baru.
Abdullah Md Derus Kita boleh tengok kesungguha­n dan kreativiti ibu bapa dalam menyiapkan baju bertemakan Jalur Gemilang untuk anak masing-masing” ACARA memotong kek pada Majlis Sambutan Hari Merdeka Tabika KEMAS di Dewan Serbaguna Kampung Permatang, Kuala Sungai Baru.
 ??  ?? GAYA comel kanak-kanak ketika menggayaka­n pakaian
Jalur Gemilang.
GAYA comel kanak-kanak ketika menggayaka­n pakaian Jalur Gemilang.
 ??  ?? GAUN Jalur Gemilang antara
yang menarik perhatian ramai.
GAUN Jalur Gemilang antara yang menarik perhatian ramai.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia