Harian Metro

‘Kante akan lebih berbisa musim ini’

-

Liverpool: Leicester: Pengurus Chelsea, Antonio Conte memberi amaran kepada seluruh warga Liga Perdana bahawa pemenang dua anugerah pemain terbaik tahunan, N’Golo Kante

akan tampil lebih berbisa. Pemain tengah Perancis itu menang anugerah PFA dan Persatuan Penulis Bolasepak musim lalu selepas persembaha­nnya mencetus inspirasi kejayaan Chelsea menjulang kejuaraan.

Ia kejuaraan keduanya dalam dua musim di England selepas memainkan peranan penting bagi kejayaan Leicester setahun sebelumnya.

Namun Kante tidak dikenali dengan keberanian­nya menjaringk­an gol sejak tiba di England.

Jaringanny­a di Stadium King Power - Alvaro Morata menyumbat satu lagi gol Chelsea dan Jamie Vardy meledak satu gol buat juara 2016 itu menerusi sepakan penalti adalah gol ketiganya sejak dia menyertai Leicester pada 2015.

Ia mencipta kemenangan ketiga berturut-turut Chelsea ketika juara bertahan itu bangkit daripada kekalahan pada hari pembukaan di tangan Burnley.

“Sudah tentu ia hari yang bagus buat kami begitu juga Alvaro Morata,” kata Conte. “Sering kali bagus buat seorang penyerang untuk menyumbat gol. Bagi kami sebagai satu pasukan penting untuk melihat kami meningkat tapi jika Morata menjaringk­an gol saya juga gembira Kane. “Saya bernasib baik tapi kadang kala anda memerlukan­nya. Ia fantastik. Ia beberapa tahun yang menyeronok­kan dan untuk mendapat gol ke-100 amat mengagumka­n. Harapnya saya boleh menambah banyak lagi.

“Kami mahu hadir ke sini dan meraih keputusan baik. Kami memerlukan momentum ini menjelang Liga Juara-Juara minggu depan.” - AFP melihatnya.

“N’Golo Kante bermain dengan mengagumka­n tapi kami sudah biasa melihatnya kerana dia seorang pemain hebat.” - AFP

 ??  ??
 ??  ?? KANE (kanan) jaring dua gol buat Spurs.
KANE (kanan) jaring dua gol buat Spurs.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia