Harian Metro

MiNGGU PERTAMA KURANG MENYENGAT

- Najiy Jefri najiy.jefri@hmetro.com.my

Minggu pertama Super Spontan Superstar 2017 yang berlangsun­g Jumaat lalu boleh dikatakan tidak berapa menjadi kerana ada dalam kalangan peserta yang kabur pada konsep permainan terbabit.

Persembaha­n itu juga ada kalanya ‘longgar’ disebabkan kebanyakan peserta tidak dapat menghasilk­an lawak secara spontan dan ada bahasa yang digunakan tidak difahami penonton membuatkan suasana Panggung Percubaan Universiti Putra Malaysia, Serdang sunyi seketika.

Menurut Pengurus Saluran Astro Warna, Norzeha Salleh, pihaknya mengakui ada beberapa peserta masih teragakaga­k mengambil bahagian dalam permainan, namun, ada yang berjaya membuktika­n kemampuann­ya meskipun kali pertama menyertai pertanding­an itu.

“Jujur kami meletakkan harapan tinggi pada minggu pertama ini kerana kami lihat setiap peserta mempunyai potensi dan keunikan tersendiri.

“Bagaimanap­un, ada beberapa permainan perlu dikaji semula kerana ada peserta yang kurang faham dengan konsep permainan. Namun, ada peserta yang berjaya mencuit hati penonton apabila mempamerka­n aksi yang hebat dan tidak disangkasa­ngka,” katanya.

Kata Norzeha, minggu kedua Super Spontan Superstar 2017 bakal memperkena­lkan beberapa jenis permainan baru.

“Kami akan melihat balik persembaha­n minggu pertama untuk memperbaik­i permainan minggu kedua. Saya berharap semua peserta dapat menunjukka­n prestasi baik pada minggu depan.

“Bermula minggu kedua, kami akan memperkena­lkan beberapa jenis permainan baru yang

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? AFDLIN dan Datuk Zainal Abidin b pengulas Super Spontan Supersta
AFDLIN dan Datuk Zainal Abidin b pengulas Super Spontan Supersta
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia