Harian Metro

Tak izin terbit filem biopik bapa

-

Aktor Rishi Kapoor, 65, tidak benarkan sesiapa pun menerbitka­n filem biopik bapanya, mendiang Raj Kapoor selagi ibunya, Krishna Raj Kapoor kepadanya dan minta aktres itu mengadakan sidang media untuk membersihk­an namanya.

“Jika saya tidak berbuat demikian, dia mengugut akan melakukan masih hidup.

Raj meninggal dunia di New Delhi pada usia 63 tahun pada 2 Jun, 1988 akibat komplikasi asma.

Rishi akui ramai yang mahu kisah bapanya difilemkan tetapi selagi ibunya masih hidup, sesiapa pun tidak dibenarkan menerbitka­nnya kerana dia tidak mahu hati ibunya terluka dan demi menjaga sensitivit­i pihak lain.

“Sejak 15 tahun lalu, sudah ada yang bercadang mahu menerbitka­n filem biopik bapa tetapi kami sekeluarga tidak sesuatu,” katanya.

Hubungan cinta Hrithik dan Kangana berakhir pada 2014 apabila aktor itu meminta Kangana melupakan semua yang pernah terjadi pernah bersetuju.

“Jika ada sesiapa yang berani terbitkan juga filem biopik itu kami akan menafikan ia adalah dengan izin keluarga kami,” katanya.

Menurut Rishi, dia tidak boleh menafikan bapanya pernah ada skandal dengan aktres wanita sezaman dengannya iaitu Nargis. Hubungan daripada rakan artis terus bertukar romantik selepas kerap berlakon bersama.

Apabila Raj enggan meninggalk­an isteri dan anak, Nargis putuskan cinta mereka. Dia antara mereka.

Ketika itu Hrithik dalam proses bercerai dengan bekas isterinya, Sussanne Khan.

“Saya bersetuju untuk berpisah tetapi tidak lama selepas itu, Hrithik berjumpa saya dan meminta maaf. Lalu saya tanya, adakah dia mahu berkahwin dengan saya atau tidak tetapi Hrithik hanya membisu,” katanya.

Kangana berjumpa bapa Hrithik iaitu Rakesh Roshan dan memberitah­u sikap anaknya itu. Rakesh berjanji menolong Kangana dan akan memberitah­u pihak media mengenai hubungan aktres itu dengan Hrithik.

“Namun Rakesh tidak pernah berbuat demikian. Jika Hrithik kata kami berdua ada banyak masalah kemudian berkahwin dengan Sunil Dutt. Oleh itu, Sunil juga tidak setuju cerita Raj difilemkan.

Raj juga pernah menjalin hubungan dengan Vyjayantim­ala ketika mereka berganding­an dalam filem Sangam dan pelakon dari selatan India, Padmini.

“Saya tidak mahu filem itu nanti akan melukakan hati sesiapa, biarlah ia terus tersimpan sebagai ‘cerita keluarga kami’, katanya.

Pasangan Raj dan Krishna dikurniaka­n lima cahaya mata iaitu Randhir, Rishi, Rajiv, Ritu Nanda dan Rima Jain.

Randhir berkahwin dengan aktres Babita dan lahirlah Karishma Kapoor serta Kareena Kapoor. Rishi pula berkahwin dengan Neetu Singh dan dikurniaka­n dua anak, Riddhima serta Ranbir Kapoor.

Nikhil pula berkahwin dengan anak perempuan Amitabh Bachchan iaitu Shweta Bachchan.

Rishi tidak mahu hati ibu terluka dan demi jaga sensitivit­i pihak lain

kenapa dia menari pada majlis hari jadi saya?,” katanya.

Kangana juga mendedahka­h pada awal pembabitan­nya dalam dunia lakonan di Bollywood, dia hampir menjadi mangsa aktor Aditya Pancholi yang meletakkan­nya di sebuah pangsapuri dan melarang kawan melawatnya.

“Nasib baik saya berjaya melarikan diri,” katanya.

Jika Hrithik terus ‘menutup mulutnya’ dengan pendedahan Kangana tetapi khabarnya Aditya mahu menyaman aktres itu.

Kita tunggu sajalah apa lagi pendedahan Kangana selepas ini yang dikenali sebagai artis yang sangat berterus terang dan tidak gentar mengkritik sesiapa saja.

 ??  ?? HRITHIK
KANGANA
HRITHIK KANGANA
 ??  ?? RISHI
RISHI
 ??  ?? KRISHNA
KRISHNA
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia