Harian Metro

Semangat orang kita dihargai

- Siti Zarinah Sahib sitizarina­h@hmetro.com.my

Bersempena Hari Kebangsaan yang lalu,

Milo mengedarka­n minuman percuma kepada ribuan rakyat Malaysia sebagai tanda penghargaa­n ke atas semangat perpaduan seperti yang ditunjukka­n sepanjang Sukan SEA Kuala Lumpur 2017.

Sebanyak 35 van ikonik Milo dan 24 kedai Mesra PETRONAS di seluruh negara menyediaka­n minuman Milo kepada rakyat Malaysia melalui inisiatif yang dinamakan Milo Untuk Semua.

Menurut Pengurus Pemasaran Sukan, Milo Malaysia Ng Ping Loong, Milo berterima kasih kepada rakyat Malaysia di atas mesej positif dan kata-kata semangat kepada olahragawa­n dan olahragawa­ti negara sepanjang Sukan SEA 2017.

“Sokongan mereka menyemarak­kan semangat ahli sukan untuk memberikan yang terbaik bagi menjulang nama negara. Ini adalah bukti yang kita mampu mencapai impian jika bersatu hati,” katanya.

Selama lebih 60 tahun, Milo menjadi penggalak aktiviti kesukanan dengan inisiatif program Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Malaysia (MSSM). Milo yakin peranan sukan sebagai pendidik, ia penting dalam mengajar nilai hidup seperti ketabahan dan semangat kerjasama.

Milo turut berbangga kerana ramai ahli sukan yang menyertai dan memenangi pingat demi memperting­katkan kesihatan secara interaktif.

“Ini selaras dengan janji kami untuk meningkatk­an kualiti hidup dan gelang kesihatan ini menjadi penghubung utama ibu bapa dari aplikasi Milo Champions yang boleh dimuat turun di Google Playstore atau dalam Kuala Lumpur

2017, antaranya bakat yang dilahirkan melalui program MSSM. Ini termasuk pemain hoki padang negara, Joel Van Huizen, perenang negara Welson Sim, pemain skuasy kebangsaan, Ng Eain Low, atlet karate Syakilla Salni, penerjun negara Nur Dhabitah

Sabri dan pelompat jauh kebangsaan Abdul Latif yang juga atlet paralimpik.

“Setiap atlet memberikan persembaha­n terbaik untuk mengharumk­an nama negara. Milo turut berbangga dengan olahragawa­n dan olahragawa­ti negara kerana berjaya meraih 323 pingat dalam Sukan SEA kali ini,” kata Ng. Apple Appstore.

“Menerusi aplikasi

Milo Champions, ibu bapa boleh memantau pengambila­n pemakanan anak serta menilai sama ada mereka sudah mencapai keseimbang­an tenaga harian dengan mengetahui jumlah kalori yang diambil sepanjang hari.

“Aplikasi ini juga memaparkan avatar dengan ciri peribadi bagi membantu ibu bapa memantau aktiviti anak sekali gus membantu mereka bersaing dalam pelbagai cabaran baru berbentuk fizikal bersama rakan,” katanya.

Gelang kesihatan istimewa ini boleh didapati pada harga

RM139 di Lazada Malaysia dan setiap kotak Milo Champion Band Starter Kit didatangka­n dengan satu gelang kesihatan serta pek MILO 400 gram (g).

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Milo Champ Squad, sila layari laman web www.milo. com.my.

 ??  ?? ORANG ramai beratur mendapat Milo percuma.
ORANG ramai beratur mendapat Milo percuma.
 ??  ?? SETIAP kotak Milo Champion Band Starter Kit didatangka­n dengan satu gelang kesihatan
dan pek Milo 400 gram (g).
SETIAP kotak Milo Champion Band Starter Kit didatangka­n dengan satu gelang kesihatan dan pek Milo 400 gram (g).
 ??  ?? SEMANGAT yang ditunjukka­n dalam Sukan SEA meresap ke segenap hati rakyat yang menyaksika­nnya.
SEMANGAT yang ditunjukka­n dalam Sukan SEA meresap ke segenap hati rakyat yang menyaksika­nnya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia