Harian Metro

Kunjungan kedua lebih beremosi

- Georgie Joseph georgie@hmetro.com.my

Penyanyi ini boleh diibaratka­n raja industri muzik Korea Selatan. Kwon Ji Yong atau G-Dragon memang tiada tandingan dan mempunyai ramai pengikut di seluruh dunia.

Hadir semula ke sini menjayakan siri jelajah solo keduanya menerusi konsert Act lll: Motte ‘Moment of

Truth the End Kuala Lumpur’, penyanyi itu meninggalk­an peminat dengan teka-teki.

G-Dragon dilihat begitu beremosi sewaktu mendendang­kan setiap lagunya. Jelas dia seperti ingin menyampaik­an banyak hal tersirat menerusi bait lirik lagunya.

G-Dragon tampilkan sisi peribadiny­a dalam konsert berkenaan. Sama ada dia mahu meluahkan isi hati atau sebaliknya, penyanyi itu jelas mahu berkongsi sesuatu dengan peminatnya.

Penyanyi terkenal itu berjaya membuai hati lebih 10,000 penonton dengan ketelusann­ya dalam persembaha­n. Menerusi konsert itu dia membawa penonton meneroka dunianya yang berbeza dan bukan tampil sebagai penyanyi semata-mata.

Diakui, G-Dragon bukan handal dari segi vokal. Bagaimanap­un, peminat sedia maklum dia punya personalit­i yang kuat. Kelebihan itu secara tidak langsung menyerlahk­an auranya setiap kali beraksi di atas pentas.

Itulah juga ditampilka­n G-Dragon pada kunjungan kali ini malah dia tidak hipokrit dengan cuba menonjolka­n kekuatan vokalnya. Sepanjang persembaha­n dia selesa menjadi diri sendiri dan mengemudi persembaha­n dengan baik.

Malah, dia turut mengakui

G-Dragon seperti ingin luahkan perkara tersirat menerusi

setiap lagu pada konsert di Kuala Lumpur

 ??  ?? KEMUDI konsert dengan cara
tersendiri. BERDUET dengan artis jemputanny­a Dara.
KEMUDI konsert dengan cara tersendiri. BERDUET dengan artis jemputanny­a Dara.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia