Harian Metro

Peluang cerah setiap pelakon

- Amirul Haswendy Ashari haswendy@hmetro.com.my

FFM29 sajikan saingan paling sengit pernah

disaksikan selama penganjura­n FFM

Beberapa jam saja lagi, khalayak seni bakal mengetahui siapakah yang bakal membawa pulang trofi Festival Filem Malaysia ke-29 (FFM29).

Bakal berlangsun­g di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), antara yang dinanti-nantikan malam ini, pastinya kategori utama seperti Filem Terbaik, Pengarah Terbaik, Pelakon Lelaki Terbaik dan Pelakon Wanita Terbaik.

Letak tepi dulu soal

Filem Terbaik dan Pengarah Terbaik FFM29 sebab BLING! hari ini cuba melihat sisi beberapa pelakon yang disifatkan mempunyai peluang cerah tersendiri untuk merangkul anugerah Pelakon Terbaik FFM29.

Peluang itu dilihat kerana mereka berjaya membuktika­n kelebihan bakat dimiliki melalui karya masing-masing. Malah ada antara mereka sudah buktikan dalam beberapa festival dan majlis anugerah filem lain, sebelum ini.

Seorang daripada mereka ialah Sangeeta Krishnasam­y. Pelakon berketurun­an India ini sangat menyerlah sebagai Cikgu Cheryl dalam filem Adiwiraku yang ditayangka­n awal tahun ini.

“Jujurnya saya tidak tahu bagaimana kedudukan saya dan dicalonkan dalam kategori apa. Sebabnya pengumuman calon Top 5 hanya dilakukan pada malam FFM29 nanti.

“Jika benar saya dicalonkan, saya dedikasika­n buat pelajar Sekolah Menengah Pinang Tunggal yang berjaya

 ??  ?? JALIL Hamid dalam Bisik Pada
Langit.
JALIL Hamid dalam Bisik Pada Langit.
 ??  ?? ZAHIRIL menang di Rusia menerusi Pekak.
ZAHIRIL menang di Rusia menerusi Pekak.
 ??  ?? SANGEETA dedikasi watak untuk guru..
SANGEETA dedikasi watak untuk guru..

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia