Harian Metro

MENYELAM CARI BUKTI

- Suraya Roslan, Rabi 'Atul 'Adawiyah Ismail, Norizuan Shamsuddin dan Asrizal Aris am@hmetro.com.my

 Unit penyelam polis cari bahan bukti dalam tasik

Pemutar skru yang dicari namun pistol mainan yang ditemui. Itu antara objek diperoleh polis sepanjang tempoh tiga jam melakukan penyelaman di Tasik Datuk Keramat, di sini, semalam.

Usaha dilakukan bagi mencari objek bahan bukti penting yang dibuang suspek ditahan berhubung kes kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifiqaya­h, Datuk Keramat di sini, 14 September lalu.

Sepasukan anggota unit penyelam Polis Diraja Malaysia (PDRM) hadir di lokasi pada jam 10.30 pagi semalam bersama peralatan digunakan bagi tujuan menyelam.

Malah, mereka turut menutup laluan sekitar tasik yang terletak bersebelah­an pusat tahfiz berkenaan bagi melakukan operasi.

Empat anggota polis dikerah melakukan tugas menyelam selama tiga jam sebelum operasi ditamatkan pada jam 1.40 tengah hari.

Menurut sumber polis, mereka melakukan selaman bermula dari tebing tasik yang terletak di bahagian pintu pagar belakang bangunan digunakan suspek bagi menceroboh berkenaan.

“Pencarian dilakukan sehingga jarak 10 meter dari tebing tasik berkenaan tetapi polis tidak menemui sebarang objek berkaitan yang diperlukan sebagai bukti siasatan kes.

“Keadaan air yang keruh dan permukaan dasar tasik berlumpur turut menyukarka­n operasi pencarian sebelum polis memutuskan untuk menamatkan operasi.

“Difahamkan hasil operasi itu, unit penyelam menemui beberapa objek lain antaranya pisau dan pistol mainan tetapi bukan bahan kes diperlukan bagi siasatan kes itu,” katanya, semalam.

pusat

tahfiz

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? ANGGOTA penyelam menemui pistol mainan (gambar kecil) sewaktu operasi mencari bahan bukti di dalam tasik
ANGGOTA penyelam menemui pistol mainan (gambar kecil) sewaktu operasi mencari bahan bukti di dalam tasik

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia