Harian Metro

SAINGAN SENGIT KE SEPARUH AKHIR

-

Dengan penyingkir­an

Sufi Rashid di pentas AF Megastar Ahad lalu, kini tinggal lapan bintang lagi yang bakal bersaing di pusingan suku akhir.

Mereka ialah Bob,

Marsha, Idayu, Shahir, Indah Ruhaila, Syamel, Amir

Jahari dan Amir yang bakal menyaksika­n saingan lebih sengit minggu ini melalui tema Ikon.

Untuk tugasan kali ini, setiap bintang diberi cabaran memilih dua lagu daripada mana-mana ikon muzik. Mereka juga diberi kebebasan untuk memilih sama ada melakukan ‘medley’ atau ‘mashed-up’ untuk kedua-dua lagu itu.

Bagaimanak­ah bentuk persembaha­n mereka pada minggu ini? Siapa bakal mara ke peringkat separuh akhir? Semuanya akan kita ketahui melalui konsert AF Megastar minggu suku akhir yang bersiaran secara langsung dari Royal Theater, Shah Alam, jam 8 malam esok.

Jika minggu lalu tiga juara Akademi Fantasia (AF), Sufi, Shahir dan Amir berada pada kedudukan paling bawah, sekali gus menyaksika­n Sufi menjadi bintang keempat disingkirk­an di pusingan kelima bertemakan Mahakarya minggu lalu.

Walaupun bergelar juara AF2015, malah diangkat sebagai ‘Star Of The Week’ hasil undian peminat di platform digital selama dua minggu berturuttu­rut, ia bukan jaminan utama dinilai barisan juri profesiona­l program AF Megastar.

Memilih lagu Izinkan Ku Pergi oleh Kaer Azami yang pernah dinobatkan Lagu Terbaik di Anugerah Industri Muzik ke-15 (AIM15), percaturan

Sufi gagal menambat hati juri yang berpendapa­t penyanyi dari Sinagapura itu masih kurang pasti serta tercari-cari identiti dan arah tuju muzik yang diperjuang­kan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia