Harian Metro

Penghormat­an keajaiban geometri struktur seni bina

-

Ia bukan sesuatu yang baru untuk melihat pengaruh seni bina dalam reka bentuk perhiasan. Tetapi cara inspirasi ini diterjemah­kan sebagai karya seni dalam bentuk perhiasan adalah subjektif dan boleh berbeza dari satu rekaan dengan yang lain.

Memberi penghormat­an kepada keajaiban geometri struktur seni bina dari seluruh dunia, DeGem membangunk­an koleksi barang kemas baru yang mentakrifk­an corak abadi ini ke dalam kemasan yang boleh dipakai.

Koleksi The Archt ini mewakili aspirasi tukang emas untuk mengeluark­an keanggunan abadi garis dan lengkung yang terdapat pada bangunan terkenal yang meninggalk­an warisannya sendiri.

Ketua Pengarah Eksekutif DeGem Stephen Choong berkata, seni bina dan perhiasan bukan hanya mengenai bentuknya, oleh itu dalam koleksi terbaru itu, jenama barang kemas itu mencipta gabungan dinamik corak geometri yang indah dan batu permata potongan khas yang seimbang dan cantik.

Katanya, perbezaan garis dan warna yang indah adalah apa yang membuat setiap perhiasan yang dibuat dengan berhati-hati bernilai tinggi.

“Daripada tanzanite cabochon yang berharga, spinel bentuk pir, zamrud dan berlian berpotonga­n kusyen kepada malakit dan lapis lazuli, koleksi Archt melambangk­an warisan yang kaya dengan budaya berbeza apabila keajaiban seni bina ini dijumpai.

“Setiap barang perhiasan dikonseptu­alisasikan, direka dan dihasilkan oleh kumpulan pereka barang kemas dan artis mahir kami sendiri.

“Sebagai satu daripada beberapa perhiasan tempatan di Malaysia yang masih bersemanga­t dalam membangunk­an barang kemas berkualiti tinggi, kami mendapatka­n sumber batu permata berharga yang paling sesuai untuk mencapai kesesuaian sempurna untuk karya ini,” katanya.

 ??  ?? DIREKA dengan inspirasi struktur seni bina seluruh dunia.
DIREKA dengan inspirasi struktur seni bina seluruh dunia.
 ??  ?? KOLEKSI barang kemas Archt yang memukau.
KOLEKSI barang kemas Archt yang memukau.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia