Harian Metro

SEMARAK PERPADUAN

-

Hari Sukan Negara diisytihar pada Sabtu

minggu kedua Oktober setiap tahun

negara terdiri daripada kombinasi pelbagai kaum.

“Ini dia kalau semua kaum bekerjasam­a, Malaysia boleh berjaya.

“Yang kedua saya sebut semangat kita, semangat cinta pada negara. Kita lihat

negara kita

“Pasukan Sukan SEA kita menjadi juara keseluruha­n dengan 145 pingat emas, 92 perak dan 86 gangsa,” katanya ketika berucap merasmikan Hari Sukan Negara (HSN) 2017 di Stadium Nasional Bukit Jalil, di sini, semalam. Hadir sama isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor, Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin dan isteri Nori Abdullah serta Ketua Pengarah Perkhidmat­an Awam Datuk Seri Zainal Rahim Seman.

HSN diisytihar­kan pada setiap Sabtu minggu kedua Oktober setiap tahun dan disambut serentak di seluruh negara.

Sempena HSN juga, Kementeria­n Belia dan Sukan mengumumka­n penggunaan kemudahan sukan percuma di bawah kendaliann­ya iaitu Kompleks Belia dan Sukan, Kompleks Rakan Muda, Y-Center, Gimnasium 1Malaysia dan Gelanggang Futsal 1Malaysia.

Perdana Menteri berkata, rakyat juga mesti mempunyai mentaliti untuk menang dalam setiap perkara dilakukan.

Sambil memberi contoh jaguh lumba basikal negara Azizulhasn­i Awang yang cedera terkena kayu pada betisnya dalam Kejohanan Trek Berbasikal Siri Piala Dunia di Manchester pada 2011, Najib berkata, Azizulhasn­i sanggup mengetepik­an kesakitan dialaminya sebaliknya bangkit dan berjaya mendapat pingat gangsa.

 ??  ?? NAJIB bersama Khairy serta sebahagian atlet negara melakukan senaman aerobik pada Majlis Perasmian Hari Sukan Negara 2017 di Kompleks Sukan Bukit Jalil.
NAJIB bersama Khairy serta sebahagian atlet negara melakukan senaman aerobik pada Majlis Perasmian Hari Sukan Negara 2017 di Kompleks Sukan Bukit Jalil.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia