Harian Metro

Perkenal malaysia di mata dunia

-

sama, produser filem ini, Aron Koh.

Sementara itu, selaku penerbit, Koh percaya, ramai orang akan berkunjung pusat peranginan terkenal itu selepas mengetahui filem ini memaparkan lokasi sebenar di media sosial.

“Saya juga dapat tahu ada dua pelancong dari China yang datang menginap di Amber Court barubaru ini.

“Saya dan pengarah juga dapat tahu Amber Court juga dipilih sebagai hotel paling berhantu dari laman web Sina Weibo di China,” katanya

Puas hati lakonan Sushar

Concept.

“Sushar juga dikenali ramai menerusi lakonannya dalam filem Thai yang diadaptasi dari drama Korea seperti Autumn In My Heart dan Full House,” katanya.

Apa yang menarik, Sushar juga mampu menghafal dialog dalam bahasa Mandarin dengan baik walaupun dia tidak memahaminy­a.

“Saya dan hero dalam filem ini, Chuan berpuas hati dengan dialog Mandarinny­a itu,” katanya.

Lee juga memuji lakonan Sushar terutama ketika menjayakan babak sukar dirinya tergantung di wayar ketika babak jatuh daripada tingkat empat balkoni hotel.

“Kami ada pasukan kru terbaik di Malaysia tetapi saya tetap bimbang kemungkina­n dia takut dengan ketinggian.

“Namun, sebaliknya Sushar sangat profesiona­l ketika di lokasi. Dia adalah pelakon gred A di Thailand tetapi tidak pernah meminta pelakon gantian ketika penggambar­an,” katanya.

Filem yang membabitka­n penggambar­an di lokasi sebenar di Amber Court ini mula ditayangka­n di pawagam China pada 12 Oktober lalu dan pawagam tempatan pada 19 November depan.

Selain itu, filem ini turut diedarkan di Hong Kong dan Thailand.

 ?? FOTO: ?? Saya juga mendapat inspirasi untuk buat cerita seram ini selepas menonton filem genre seram Hong Kong House that
Never Die yang berjaya menarik pelancong asing ke tempat berhantu di negara itu AOM Sushar pegang watak utama sebagai Ling.
FOTO: Saya juga mendapat inspirasi untuk buat cerita seram ini selepas menonton filem genre seram Hong Kong House that Never Die yang berjaya menarik pelancong asing ke tempat berhantu di negara itu AOM Sushar pegang watak utama sebagai Ling.
 ??  ?? LEE (tiga dari kiri) bersama barisan pelakon filem Haunted
Hotel.
LEE (tiga dari kiri) bersama barisan pelakon filem Haunted Hotel.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia