Harian Metro

Sahabat lama masih handal

-

Melaka: Pasukan bekas pemain Sarawak SJN FC berjaya mengikat skuad bekas pemain Melaka (Malacca Elite ) dengan keputusan 3-3 pada aksi persahabat­an di Stadium Hang Tuah, kelmarin.

Penyelaras Malacca Elite, Ayob Alias berkata kehadiran skuad pelawat antaranya bertujuan bertemu rakan lama dalam pasukan yang pernah bersaing di Liga Malaysia sebelum ini.

Katanya, skuad berkenaan turut mengadakan dua perlawanan di Kluang dan Johor Bahru dalam usaha mengeratka­n hubungan silaturahi­m antara bebas pemain berkenaan.

Menurutnya, antara bekas pemain Sarawak yang beraksi termasuk Samsul Napiah , Razak Ismail, Zulkarnein Poasa selain Zakariato Gobil , Jali Mohamad Jalil , Sepawi Jepon dan Zamaludin Majidi.

Beliau berkata, tuan rumah turut diwakili bekas pemain yang pernah beraksi untuk Sarawak era 90-an termasuk Samsurin Abd Rahman, Azizan Baba, Mohd Noor Derus, Mazlan dan Sapian Wahid.

“Selain itu , tuan rumah turut diwakili bekas pemain skuad Hang Tuah termasuk Fauzi Kasim , Hanafiah Maidin, dan Rashid Mahmud yang berjaya memberi saingan

kepada pelawat yang dilihat memiliki sentuhan yang masih berbisa.

“Perlawanan berkenaan juga memberi impak terhadap penyertaan bekas pemain dalam menyemarak­kan sokongan kepada pembanguna­n bola sepak negara dengan mengetenga­hkan kemahiran yang boleh memberi panduan kepada pemain muda,”katanya.

Ayob berkata, ramai bekas pemain yang beraksi turut terbabit dengan projek pembanguna­n bola sepak akar umbi termasuk sebagai jurulatih skuad Piala Presiden,Piala Belia selain membimbing pasukan kelab dan skuad liga di negeri berkenaan.

 ??  ?? SKUAD SJN FC (jersi merah) bersama barisan pemain Malacca Elite bergambar sebelum aksi persahabat­an di Stadium Hang Tuah, kelmarin.
SKUAD SJN FC (jersi merah) bersama barisan pemain Malacca Elite bergambar sebelum aksi persahabat­an di Stadium Hang Tuah, kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia