Harian Metro

NTAR NG RM

-

ara 61 terpilih mba Bantuan

tugas

mencuba nasib menyertai PBB sebelum menghadiri temu duga terbuka bulan lalu.

Katanya, sebaik terpilih, dia gembira dan teruja untuk menyertai latihan yang diadakan selama 10 hari di Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Yan sejak 7 Oktober lalu yang berakhir semalam.

“Di sini saya mempelajar­i banyak latihan asas kebombaan dan apa yang saya pelajari sebenarnya lebih mencabar ketika saya menyertai polis bantuan dulu.

“Alhamdulil­lah, hari ini (semalam) latihan sudah berakhir dan saya akan diserapkan di BBP Guar Chempedak yang akan bermula pada 1 November ini,” katanya.

Sementara itu, Penolong Pengarah Bahagian Operasi dan Kebombaan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kedah,

Penguasa Kanan Bomba I

Nazri Zakaria berkata, semua 61 anggota PBB ini akan ditempatka­n di empat BBP di negeri ini iaitu di Sik, Amanjaya,

Serdang dan Guar

Chempedak, manakala seorang lagi ditempatka­n di

BBP Simpang Empat di Perlis.

Beliau berkata, ini menjadikan jumlah keseluruha­n anggota

PBB di negeri ini adalah seramai 73 termasuk 13 anggota PBB yang sudah tiga tahun berkhidmat di BBP Baling.

“Sebelum ini, sebanyak lebih 400 permohonan kita terima daripada golongan belia yang berminat untuk menyertai temu duga terbuka PBB yang diadakan di beberapa BBP di negeri ini.

“Bagaimanap­un, daripada jumlah itu hanya 61 daripadany­a terpilih iaitu 55 lelaki dan enam wanita untuk diserapkan ke empat balai yang terpilih,” katanya.

 ?? Nabila ?? NABILA (tengah) menerima ucapan tahniah daripada ahli keluarga sambil diperhatik­an Muhammad Saufian (empat dari kanan). Saya akan lakukan yang terbaik dan
tidak mahu mensia-siakan
peluang ini
KANAK-KANAK teruja melihat pameran hidupan marin. NIZAM...
Nabila NABILA (tengah) menerima ucapan tahniah daripada ahli keluarga sambil diperhatik­an Muhammad Saufian (empat dari kanan). Saya akan lakukan yang terbaik dan tidak mahu mensia-siakan peluang ini KANAK-KANAK teruja melihat pameran hidupan marin. NIZAM...

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia