Harian Metro

Penampilan pertama Maria dipunahkan Magdalena

-

Moscow: Maria Sharapova disingkirk­an Magdalena Rybarikova di pusingan pertama Piala Kremlin, pagi semalam, ketika pilihan keenam, Daria Gavrilova menewaskan Kristyna Pliskova untuk melangkah ke peringkat 16 terbaik.

Pemain kelahiran Slovakia, Magdalena merosakkan penampilan pertama Maria di Piala Kremlin dalam tempoh sedekad dengan kemenangan 7-6 (3), 6-4 dalam tempoh kurang dua jam.

Dia dijadual bertemu pemain Perancis, Alize Cornet

(gambar)

di pusingan berikutnya.

Pada pertembung­an sebelum itu, pemain Australia, Daria menewaskan Kristyna dalam pertemuan tiga set dan dijadual bertemu

pemain kelayakan Belarus,Vera Lapko di pusingan kedua.

Pilihan ketujuh Julia Goerges dari Jerman yang ketika ini menghuni ranking 27 dunia menewaskan pemain kelayakan dari Russia, Polina Monova dalam aksi straight set dan dijadual menentang pemain Kazakhstan, Yulia Putintseva.

Pemain tuan rumah berusia 20 tahun, Daria Kasatkina pula menewaskan rakan senegarany­a, Anastasia Pavlyuchen­kova yang juga pilihan kelima dengan keputusan, 7-6, 6-1.

Daria yang melakukan empat servis ace sebelum menang, akan bertemu pemain Republik Czech, Katerina Siniakova.

Seorang lagi pemain Russia, Natalia Vikhlyants­eva dan pemain Romania, Irina-Camelia Begu juga melangkah ke pusingan kedua. -Reuters

 ??  ?? MARIA
MARIA
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia