Harian Metro

VIOS ‘GOD OF WAR’ MEMUKAU

-

Sarat kit badan binaan khas dan sistem audio

audio ini ditalakan kepada dua buah woofer berjenama 4X4 bersaiz 12 inci yang berkekuata­n 1,500 watt setiap sebuah dan suara yang terhambur daripada woofer ini amat nyaring.

Lantunan alunan muzik yang dihambur terus terserlah dengan penambahan dua subwoofer 8 inci DK 1,000 watt yang ditempatka­n pada bawah pintu but belakang jentera.

Sebagai sebuah jentera yang dikhususka­n untuk sistem audio, pasti tidak lengkap jika ianya tidak dipasang skrin pelbagai saiz bagi memaparkan video atau audio yang dimainkan.

Justeru 10 skrin LED bersaiz 4.3 inci serta dua buah skrin LED bersaiz 7 inci dipasang pada jentera.

Bagi menambahka­n kelainan pada jentera, pemilik turut merombak ruangan pemanduan di mana keseluruha­n kerusi asal dibalut material khas PVC bertemakan warna oren hitam.

Selain itu, teknik semburan angin atau airbrush turut digunakan pada setiap ruangan dalaman pintu.

Ditanya mengenai kos restorasi pemilik yang juga ahli kelab Stingers Motorclub,mengakui bahawa dia telah melaburkan lebih RM60,000 khusus untuk jentera miliknya.

Toyota Vios adalah salah satu jentera sedan keluaran Toyota Motor Company dan model pertamanya dilancarka­n pada 2003 yang dikhaskan untuk pasaran Asia.

Jentera empat pintu yang bersesaran 1,500cc dan 1,600cc ini telah mencapai tiga generasi dan kini semakin mendapat tempat di hati peminat berikutan reka bentuk yang menarik dan gaya sporty.

 ??  ?? SPOILER binaan
khas. RIM 17 inci BBS.
SPOILER binaan khas. RIM 17 inci BBS.
 ??  ?? SARAT sistem audio.
SARAT sistem audio.
 ??  ?? SPESIFIKAS­I
TOYOTA VIOS 2015 Enjin: 1,600cc
Kid badan binaan khas Teknik semburan angin tema God Of War
Pemain cakera Toyota Double Din asal Amplifier Lightning Audio 4 hala 1,500 watt
Mono Lightning Audio 2,500 watt
Dua woofer 1,500 watt 12 inci...
SPESIFIKAS­I TOYOTA VIOS 2015 Enjin: 1,600cc Kid badan binaan khas Teknik semburan angin tema God Of War Pemain cakera Toyota Double Din asal Amplifier Lightning Audio 4 hala 1,500 watt Mono Lightning Audio 2,500 watt Dua woofer 1,500 watt 12 inci...
 ??  ?? TAMPIL memukau.
TAMPIL memukau.
 ??  ?? ENJIN asal.
ENJIN asal.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia