Harian Metro

Bawa hajat ke akhir hayat

- Shaiful Shahrin Ahmad Pauzi am@hmetro.com.my

“Hajat Noriah untuk melihat anak bongsunya, Zarul Haziq Zuryaniduf­izan bergelar ustaz apabila dewasa nanti tidak kesampaian,” kata Rosnah Kasa, 50, kakak kepada Noriah Kasa, 40, mangsa tunggal wanita warga tempatan yang maut dalam kemalangan membabitka­n dua bas kilang di Kilometer 147, Lebuhraya Utara-Selatan arah utara berhampira­n Plaza Tol Juru, Bukit Mertajam, Pulau Pinang, semalam.

Menurut Rosnah, arwah adiknya seorang ibu tunggal yang amat bertanggun­gjawab kepada anak-anak dan kali terakhir dia bertemu serta makan bersamanya adalah pada Ahad lalu.

“Ketika kali terakhir berjumpa dengannya Ahad lalu, dia hanya berkelakua­n seperti biasa. Waktu itu semua adik-beradik kami berkumpul di rumah saya ini berikutan cuti sekolah.

“Berita mengenai kejadian ini amat mengejutka­n kami sekeluarga.

“Noriah anak bongsu daripada lima beradik pernah menyatakan hajat untuk melihat satu-satu anak lelakinya itu bergelar ustaz dan disebabkan itu dia menghantar anaknya belajar di sebuah sekolah tahfiz di Bayan Lepas, Pulau Pinang,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Parit Sungai Dungun, Bagan Serai, di sini, semalam.

Selain Zarul Haziq yang berusia 12 tahun, dua lagi anak arwah ialah Norasyikin, 20, dan Nornadia, 18.

Menurut Rosnah, arwah adiknya sudah empat tahun bekerja di kilang itu.

Jenazah Noriah dibawa ke Masjid Jamek Sungai Dungun untuk disolatkan dan dikebumika­n di Tanah Perkuburan Masjid Jamek Sungai Dungun pada jam 6 petang, semalam.

 ??  ?? ROSNAH menunjukka­n gambar Noriah (kiri
dalam gambar) bersama dua anaknya.
ROSNAH menunjukka­n gambar Noriah (kiri dalam gambar) bersama dua anaknya.
 ??  ?? ANAK Noriah menjirus air di pusara ibunya pada majlis pengebumia­n di Tanah Perkuburan Islam Masjid Jamek
Sungai Dungun, Bagan Serai.
ANAK Noriah menjirus air di pusara ibunya pada majlis pengebumia­n di Tanah Perkuburan Islam Masjid Jamek Sungai Dungun, Bagan Serai.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia