Harian Metro

Kunjungan bawa ceria

-

>>Semua pesawat yang diselengga­ra jalani siri ujian supaya dalam keadaan baik

Parit: Bekas juruvideo sambilan ntv7 dan Radio Televisyen Malaysia (RTM), Asrolniza Abd Aziz, 40, yang disahkan menghidap penyakit buah pinggang sejak 2012 menerima kunjungan Setiausaha Akhbar Perdana Menteri, Datuk Akmar Hisham Mokhles, di sini.

Akmar Hisham yang juga Penaung Yayasan Sahabat Bina Negara (YSBN) sempat bertanya khabar dan menyampaik­an sumbangan kepada Asrolniza yang pernah berkhidmat dalam dunia kewartawan­an secara sambilan sejak 2001 hingga 2012.

“Saya tidak pernah menyangka akan didatangi orang kuat media perdana menteri, melawat saya yang kerdil.

“Kunjungan itu menggembir­akan hati saya, apatah lagi menerima sumbangan, walaupun saya kini tidak aktif dalam dunia kewartawan­an,” kata Asrolniza yang berkhidmat dengan ntv7 pada 2001 hingga 2002 dan beralih arah ke RTM selama enam tahun diikuti yang terakhir berhijrah ke Jabatan Penerangan.

Asrolniza kini bermastaut­in di Kampung Padang Changkat, Bota.

Dia menghidap sakit buah pinggang apabila kedua-duanya gagal berfungsi dan kini mengharapk­an bantuan daripada mesin hemodialis­is.

Tentera Udara Diraja Malaysa (TUDM) mengesahka­n masalah teknikal pada bahagian rangka sawat menjadi punca nahas pesawat Hawk 108 M40-02 miliknya terhempas dan mengorbank­an dua juruterban­g pada 15 Jun lalu.

Panglimany­a Tan Sri Affendi Buang berkata, siasatan dilakukan pasukan khas ditubuhkan mengenal pasti punca nahas berkenaan dan kini pasukan itu merangka beberapa pelan untuk memeriksa pesawat sedia ada supaya kejadian sama tidak berulang.

“Punca sudah dikenal pasti dan pasukan khas akan periksa baki pesawat. Jika perlu diperbaiki ia akan dibaiki dengan segera.

 ??  ??
 ??  ?? ASROLNIZA (kanan) terima sumbangan daripada Akmar Hisham.
ASROLNIZA (kanan) terima sumbangan daripada Akmar Hisham.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia