Harian Metro

Dominasi mata maksimum

- AFP

Sesudah bermula sempurna dalam kempen Liga Europa, Arsenal boleh memastikan tempat ke peringkat kalah mati dengan berbaki dua perlawanan jika mengalahka­n Red Star Belgrade, awal pagi esok.

Gunners menjadi hos juara Piala Eropah 1991 itu di utara London dua minggu lalu selepas gol lewat menakjubka­n Olivier Giroud membantu kemenangan 1-0 ke atas Belgrade.

Selepas mengatasi Cologne dan BATE Borisov, pasukan kendalian Arsene Wenger

itu mengunggul­i Kumpulan H dengan mata maksimum dan jika mengelak kekalahan menentang pendahulu liga Serbia itu mungkin cukup buat mereka layak ke pusingan 32 terakhir.

Bagi pasukan yang meningkat keyakinann­ya selepas empat kemenangan berturut-turut dalam semua pertanding­an, satu lagi kemenangan tidak mungkin menyukarka­n sekalipun jika

(gambar)

Wenger sekali lagi menggilirk­an skuadnya ketika beliau berdepan aksi genting Liga Perdana Inggeris menentang Manchester City, Ahad ini.

Everton, satu lagi kelab Inggeris dalam pertanding­an itu, tidak berada dalam posisi baik apabila mereka bertandang ke Perancis untuk menentang Lyon.

Menghuni zon penyingkir­an dalam Liga Perdana dan tanpa pengurus tetap sejak Ronald Koeman dipecat minggu lalu, Toffees mungkin disingkirk­an daripada pertanding­an Eropah, awal pagi esok.

Senario sebegitu akan terjadi jika mereka tewas dan

 Arsenal akan sahkan tempat ke peringkat kalah mati jika benamkan Belgrade esok

pendahulu Kumpulan E, Atalanta tidak kalah dalam perlawanan menentang Apollon Limassol di Cyprus.

Ia kempen mengecewak­an setakat ini buat Everton, yang diikat di laman sendiri oleh Apollon selepas tewas kepada Atalanta dan Lyon bulan lalu.

Mereka kalah kedua-dua perlawanan setakat ini di bawah pengurus sementara David Unsworth, 1-2 di Chelsea dalam Piala Liga dan 0-2 di Leicester City dalam Liga Perdana, namun pemain muda Dominic Calvert-Lewin tetap positif menjelang kunjungan ke Perancis.

“Perlawanan

di Chelsea menunjukka­n kami boleh bertindak baik, kemudian pada babak kedua menentang

Leicester mereka mendahului dua gol tapi kami cuba bersaing hebat dengan mereka bagi 45 minit dan kami jelas pasukan yang lebih baik,” katanya.

“Jika kami boleh meneruskan rentak ini dan memperagak­an tahap permainan sebenar kami, maka kami boleh menang.”

 ??  ??
 ??  ?? GIROUD
GIROUD
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia