Harian Metro

Ronaldo nafi kem Real bergolak

-

London: Cristiano Ronaldo menolak dakwaan wujudnya krisis di Real Madrid selepas juara Eropah dan Sepanyol itu tewas 1-3, dalam penampilan pertama di Stadium Wembley berdepan Tottenham Hotspur, semalam.

Pemain Portugal itu menjaringk­an gol keenam peribadiny­a dalam Liga Juara-Juara tahun ini, dan ke-111 secara keseluruha­n.

Namun, ia hanya gol sagu hati ketika Real tidak mampu memberi ancaman dalam penampilan pertama mereka di stadium yang menjadi ikon England.

Kekalahan menyebabka­n Real berkeduduk­an kedua Kumpulan H, tiga mata di belakang Tottenham yang akan memastikan tempat teratas jika mereka menang satu daripada dua baki perlawanan kumpulan.

Selepas ini, Spurs akan beraksi di tempat lawan menentang Borussia Dortmund dan aksi di laman sendiri bertemu APOEL Nicosia.

Skuad kendalian Zinedine Zidane juga ketinggala­n lapan mata di belakang Barcelona selepas 10 aksi La Liga, apabila kalah mengejut di tangan Girona hujung minggu lalu – keputusan yang memberikan Real permulaan paling buruk dalam liga domestik sejak lima tahun.

“Anda tidak boleh sentiasa berada di tahap terbaik – ada masa yang bagus dan ada masa yang teruk,” kata

Ronaldo yang tidak pernah melihat pasukannya tewas berdepan Tottenham, termasuk 11 perlawanan menentang kelab London itu ketika bersama Manchester United.

“Kami tenang. Apa yang dikira ialah penghujung (musim), bukan apa yang berlaku ketika ini. Kami perlu kekal tenang.

“Kami tidak berada pada tahap terbaik – kami perlu menerimany­a dan terus bekerja keras. Kami boleh tewas tiga empat lima perlawanan dan masih boleh memikirkan tiadanya krisis.

“Kami melalui tempoh yang teruk dan kami mahu mengubahny­a. Perjalanan kami masih panjang untuk melakukann­ya tetapi saya yakin kami boleh melakukann­ya.

“Bola sepak ialah mengenai kemenangan tetapi orang melupai perkara bagus yang skuad ini lakukan beberapa bulan lalu. Saya tenang.

“Saya tidak rasa ia adalah persoalan karektor. Kami tidak menyembuny­ikannya, kami akan berusaha menterbali­kkan keadaan ini.” - AFP

 ??  ?? SALAH (kanan)
ledak gol pembukaan. RONALDO menjaringk­an gol keenam peribadi dalam Liga Juara-Juara tahun ini.
SALAH (kanan) ledak gol pembukaan. RONALDO menjaringk­an gol keenam peribadi dalam Liga Juara-Juara tahun ini.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia