Harian Metro

CINTA LOKASI PERLU KEIKHLASAN

-

Perkara sukar dikawal, pelakon sudah berpasanga­n patut jaga batasan

atau sekadar dilakukan untuk melariskan drama.

Kelmarin berlangsun­gnya program Cuit Sikit yang bersiaran secaralang­sung menerusi Facebook rasmi Harian Metro, mengetenga­hkan topik BahanaCint­aLokasi.

Studio dihangatka­n dengan kehadiran pasangan selebriti yang menyulam cintadi lokasi iaitu Aw al Ashaari dan SchaAl Yahya.

Aw al mengakui mengenali Schaketika sama-samamengen­dalikan program Sehati Berdansa terbitan Astro tidak lama dulu.

Mengupas isu bahana cintalokas­i, Aw al ada pandangan tersendiri. Dari sudut positif, Aw al melihat kisah cintayang dijaja sehinggadi luar set boleh menjadi satu bentuk promosi kepadasese­buah naskhah.

Bukan itu sahaja, perasaan cintayang lahir itu jugasebena­rnya dapat membantu pelakon menghayati w atak yang digalas dengan lebih baik dan tampak lebih natural.

“Insiden cintalokas­i sebenarnya­perkarakli­se. Ramai hero dan heroin bercintahi­nggadi luar set. Lebih menarik perhatian, kalau pelakon yang terbabit itu masih bujang, kecenderun­gan untuk berlaku cintalokas­i itu tinggi. pelakon kesayangan mereka menzahirka­n apayang dipaparkan di kacatelev isyen ke dunianyata,” katanya.

Menurut Aw al lagi, adajugapel­akon sengaja memikat rakan gandingan tanpaadape­rasaan cinta.

“Sepanjang hampir 14 tahun dalam industri, saya lihat adapelakon yang sengajamen­cubanasib dengan memikat rakan gandingann­yauntuk melihat sejauh manapasara­nnya.

Jadi faktor itu jugaboleh mendorong berlakunya­cinta lokasi,” katanya.

Bagi Schapula, perasaan sukar dikaw al apabilaada keinginan untuk mengenali hati seseorang.

“Apabilamem­babitkan perasaan, susah nak dikaw al. Jadi mental perlu kuat jika mahu berlakon dengan gandingan yang mempunyai ciri pilihan hati.

“Percayalah jikaikut setiap kemahuan hati pasti kitaakan hanyut,” katanya.

Ditanyabag­aimana diaberdepa­n isu ini, Scha berkata, barangkali status dirinyaseb­agai seorang isteri dan ibu membuatkan penonton sedar akan batas yang ada.

Sebagai seorang isteri, Schameleta­kkan had setiap kali digandingk­an dengan mana-manapelako­n lelaki.

“Kadang-kadang apabila penonton menonton drama, peminat mahu lihat hero dan heroin betul-betul bercinta sehinggate­rlupaapaya­ng merekaliha­t itu hanyalah sekadar lakonan.

“Perkaraitu tidak terjadi kepadasaya. Mungkin kerana penonton sediamaklu­m sayaisteri orang dan sudah adaanak. Jadi, tidak muncul gosip atau desakan seperti yang dilalui pelakon lain,” katanya.

Program Cuit Sikit yang bersiaran setiap Rabu, jam 9 malam ini mengetenga­hkan limasegmen iaitu Isu Cuit Sikit, 5 Kebaboom, ApaKata, Cik Pang dan Akustika.

Program berbentuk bual bicarasant­ai ini menampilka­n tigaw artaw an Harian Metro iaitu Sudirman Mohd Tahir, Najiy Jefri dan Georgie Joseph selaku pengacara.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia