Harian Metro

PELAN BISNES ‘TERHEBAT’

-

kaitan dianggarka­n bernilai RM100,000 milik majikan mereka di Putatan, dekat sini, malah membuka kedai untuk menjual semula barangan itu di kampung halaman di Telupid, lebih 200 kilometer dari lokasi kejadian.

Bagaimanap­un,

mereka tidak sempat menikmati hasil jualan barang curi itu selepas ditahan polis di Telupid jam 5.18 petang, kelmarin.

Antara barang yang dicuri termasuk pelbagai cermin mata biasa, cermin mata berjenama termasuk bingkai, pencuci cermin dan alat penguji mata dengan nilai keseluruha­n

RM100,000.

Ketua Polis Daerah Penampang Deputi Superinten­dan Rosley Hobden berkata, pada 28 Oktober lalu, pemilik kedai cermin mata di Royal Plaza, Putatan mendapati barangan milik syarikatny­a hilang dan dipercayai

kira-kira dilarikan dua pekerjanya.

“Siasatan mendapati pengadu hanya mengetahui barangan dianggarka­n bernilai RM100,000 hilang apabila dimaklumka­n rakannya yang menyatakan dua pekerjanya tidak datang kerja,” katanya.

 Dua sahabat curi cermin mata majikan sebelum buka kedai sendiri di kampung

Seorang pelajar lelaki berusia 15 tahun diberkas di sebuah sekolah menengah asrama penuh, di sini, selepas dipercayai merogol seorang pelajar perempuan sebaya di sekolahnya, Isnin lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi Rabu lalu, pelajar tingkatan tiga itu ditahan di asrama sekolah berkenaan.

Difahamkan, suspek dikatakan merogol pelajar perempuan berusia 15 tahun di tandas dewan sekolah berkenaan, kira-kira jam 12.30 tengah hari Isnin lalu.

 ??  ??
 ??  ?? ROSLEY
ROSLEY

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia