Harian Metro

Kane ‘cuti’ sekejap

- Reuters

 Penyerang Spurs dijangka cergas menjelang aksi berdepan Arsenal

London: Pendahulu Liga Perdana Inggeris, Manchester City mengumumka­n berjaya meraih pendapatan sebanyak £473.4 juta (RM2.62 bilion) untuk tempoh kewangan tahun lalu.

Jumlah pendapatan musim 2016-17 menyaksika­n peningkata­n 21 peratus berbanding tahun sebelumnya dan ia tahun ketiga berturut-turut kelab itu menunjukka­n pertumbuha­n pendapatan.

Rekod baik juga turut dipamerkan menerusi aksi

Penyerang Tottenham Hotspur, Harry Kane dijangka akan cergas sepenuhnya bagi menghadapi Arsenal dalam aksi Liga Perdana Inggeris pada 18 November ini, menurut pengurus kelab itu, Mauricio Pochettino.

Kane mengalami kecederaan dan terpaksa digantikan ketika membantu Spurs menang 1-0 ke atas Crystal Palace, Ahad lalu.

Kecederaan pada aksi itu menyebabka­nnya tersisih daripada skuad kebangsaan England untuk menghadapi perlawanan persahabat­an menentang

Jerman dan Brazil minggu ini.

Bagaimanap­un, Pochettino menegaskan pemain berusia 24 tahun itu akan kembali dalam senarai utama bagi kunjungan ke Stadium Emirates.

“Dia disepak di lutut, tapi jangan risau. Dia boleh bermain untuk aksi selepas ini,” kata Pochettino ketika melancarka­n bukunya di sini, kelmarin.

Spurs kini berada di tang- kekal bebas daripada sebarang hutang dan sudah dua kali menjuarai Liga Perdana Inggeris, dua Piala Liga dan Piala FA. - AFP ga ketiga Liga Perdana dan Kane sudah menjaringk­an lapan gol dalam 10 perlawanan.

 ??  ?? KANE terbaring menahan kesakitan selepas dikasari pemain lawan.
pemain KANE (kanan) diterjah
Dann. Crystal Palace, Scott
KANE terbaring menahan kesakitan selepas dikasari pemain lawan. pemain KANE (kanan) diterjah Dann. Crystal Palace, Scott
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia