Harian Metro

Khai ‘artis segera’ mampu maju

- Ramlah Zainal ramlah@hmetro.com.my

Buktikan

boleh melangkah

jauh di bidang nyanyian dengan pelbagai anugerah, pengiktira­fan

Bermula dari aplikasi ‘Smule’ nama penyanyi popular Khai Bahar terus meniti di bibir peminat di persada hiburan tanah air.

Bersandark­an bakat dan kerja keras, Khai, 23, berjaya membuktika­n ‘artis segera’ sepertinya juga mampu melangkah jauh dalam bidang nyanyian.

Khai juga tidak menoleh ke belakang lagi menerusi pelbagai anugerah dan pengiktira­fan diraihnya dalam bidang seni ketika ini.

Antaranya, kategori Lagu Paling Popular (lagu Bayang) dan Artis Paling Popular, Anugerah Planet Muzik (APM) 2017 di Singapura baru-baru ini.

Selain itu, kategori Penyanyi Lelaki Popular, Artis Baru Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) 3.0 dan Artis Baru Meletop, Anugerah Meletop ERA 2017.

Terbaru, lagu Bayang dendangann­ya mara ke acara berprestij Anugerah Juara Lagu ke 32 (AJL) pada Februari depan.

Menurut Khai, dia bersyukur kerana lagu Bayang berjaya melangkah ke AJL.

“Sebagai penyanyi baru, ia memang impian saya untuk beraksi di pentas berprestij AJL dan berada pada tahap ini adalah pencapaian tertinggi untuk lagu Bayang.

“Saya akui saingan cukup sengit dan saya sudah buat yang terbaik ketika persembaha­n.

“Alhamdulil­lah, ternyata rezeki juga menjadi milik saya dan lebih bermakna kerana ia kali pertama persembaha­n saya dinilai barisan juri profession­al dan bukan bersandark­an populariti,” katanya.

Ditanya persiapan pada AJL, kata Khai, dia juga menjanjika­n yang terbaik pada pertanding­an final nanti.

“Saya akan fokus pada aspek vokal dan persembaha­n untuk memuaskan hati semua orang. Saya juga ada elemen kejutan dan kelainan pada final AJL nanti,” katanya.

Dalam pada itu, Khai juga bakal muncul dengan single terbarunya berjudul Luluh tidak lama lagi.

“Saya berharap lagu yang berentak ‘pop catchy’ ini akan diterima peminat nanti.

“Saya juga ingin tampilkan sesuatu yang berbeza untuk peminat,” katanya.

Selain itu, Khai juga merancang untuk merakamkan single duet bersama idolanya, penyanyi Siti Nordiana pada awal tahun depan.

“Namun, ia masih dalam perbincang­an lagi termasuk genre lagu yang dibawakan nanti,” katanya yang baru pulang dari mengerjaka­n umrah bersama ibu bapanya.

 ??  ?? Sebagai penyanyi baru, ia memang impian saya untuk beraksi di pentas berprestij AJL dan berada pada tahap ini adalah pencapaian tertinggi untuk lagu Bayang
Sebagai penyanyi baru, ia memang impian saya untuk beraksi di pentas berprestij AJL dan berada pada tahap ini adalah pencapaian tertinggi untuk lagu Bayang

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia